Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 614 ggr
Carla's
0

Hjälp min hamster "pratar"

Hej!

Jag satt och tittade på film på datorn, när jag tog av mig hörlurarna hörde jag massor med konstiga låga ljud ifrån min hamsters Bur! Det lät som om hon "pratade/pep". Jag gick dit och tog bort huset och tittade då fortsatte hon göra läten, tom som om hon knorrar.

Jag har nu tittat på henne ca 20 minuter och hon verkar som vanligt, nyfiken, matsugen, pigg. Men hon fortsätter göra låga ljud, som om hon mumlar för sig själv.

Kan detta tyda på att hon har ont? Hon visar inga tecken på det när jag känner på henne. Hon ser friskt ut och har inga bölder/bulor på kroppen eller under huden.

Någon som har varit med om detta tidigare? Eller har en aning om vad det kan vara?

Jätte tacksam för svar!!!

annakarin_li
0

Min tjej pratar med mig ibland :-). Oftast när hon är nöjd med tillvaron men också när hon tycker att jag är för slö och släppa ut henne. Du behöver inte vara orolig, hon pratar bara lite med dig;-)

Carla's
2

Åh vad skönt! Hon kanske bara kände sig lite ensam och ville höra att någon var där med henne :)

Bruden-Mbuti
0

mina brukar prata med mej.

de har lite olika ljud beroende på vad de vill.

menokej
0

Åke snackar med mig också, ibland när han är i huset, en gång när han trodde det var någon i hans Bur, när jag tar upp honom brukar han som 'säga hej' och ibland om jag håller i honom fast han inte vill brukar han också pipa, då får jag släppa ner honom haha!

Man kan ju ofta märka på hamsterns kroppsspråk vad de vill, märker du inget speciellt tror jag inte du behöver oroa dig :)

Twisted_T
0

Mina hamstrar pratar mest med varandra. Honan brukar pipa när hon brunstar och hanarna brukade pipa tillbaks. Honan kan också pipa lite om hon inte vill bli fasthållen. Hon har väldigt mycket energi och en stark vilja ;)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)