Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 648 ggr
[Alva_Hamster]
0

Hur ofta städar ni era burar?

Hej! Undrar hur ofta ni städar era burar? Jag brukar städa den var tredje vecka och då sköljer jag av hela buren lägger i ny mat och Sand med mera. Är det för mycket eller ska jag städa den oftare?…Skrattande

menokej
0

jag städar min en gång i veckan, tycker det behövs.. Dock är jag kanske inte den bästa att svara på detta men nu vet du hur jag gör iaf! :)

Zaviie
0

Olika, beror på hur stökiga dom är och hur stort dom bor men från 1 gång per vecka till 1 gång varannan vecka. (sköljning av Bur ca 1 gång i mån. Flaskor/skålar bad diskas varje vecka.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Scorpio97
1

Beror på hur man ser det. Varje dag - Färskfoder tas bort. Vattenskålar sköljs av i varmt vatten. Varje vecka - Matskålar, vattenskålar och sandlådan tvättas i vsrmt vatten och ev såpa. Bomaterislet/toapappret byts ut om det verkar behövas.Hjulet tvättas rent i varmt vatten. Varannan vecka - Det smutsiga spånet tas bort. Bomaterialet byts ut. Buren ommöbleras och leksakerna byts ut. En gång i månaden - Allt spån slängs. Buren tvättas i varmt vatten.

//Jessie

Hamsterlycka
0

Jag städar själva burarna (slänger allt spån) varannan vecka.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Susannaaa
0

Tar bort kiss, byter mat och sköljer ur skålar varje dag. Men storstädar en gång i veckan :)

annakarin_li
0

Jag rensar mat, toa och kollar om det behöver rensas/bytas toapapper i huset varje dag. Sen storstädar jag buren och byter spån 1 gång per vecka. Om det ser ok ut så storstädar jag var annan vecka.

menokej
0

Haha och med att städa buren menar jag att jag byter spån, skjöljer ur buren, byter Sand och toapapper i huset en gång i veckan. Men min hamster kissar helst i spånet… Med byter men jag slänger det gamla och lägger i nytt :)

Sen skjöljer jag ur skålar varje dag, fyller på mat osv