Hamster iFokus

Hamster

Etiketttillbehör
Läst 3459 ggr
ccareface
0

Vad tycker du om hamsterbollar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder - vad tycker just Du om 'hamsterbollar'? :) Jag är bara nyfiken på andras åsikter om detta! :)

• Redigerat 2021-06-06 11:20 av Herveaux
Zvintos
2

Jag tycker de är bra som komplement till ex hagar. Som med Hjul ska det vara rätt storlek också. Jag har en väldigt stor boll och den är uppskattad utav vissa. De som inte gillar att springa runt i hagen och undersöka/motionera, har i alla fall jag upptäckt gillar bollen bättre.

Frosstis
1

Jag gillar bollar så länge hamstern också gör det :) Då får den undersöka hela huset utan att man ska varar rädd att den rymmer.

[Marro98]
1

Jag gillar bollar :)
Det är smidigt & billigare än en hage & jag köpte en för att jag inte hade råd med en hage. Mina hamstrar uppskattar dom.
Ännu en fördel är att jag slipper oroa mig för att hamstern ska bita på sladdar eller annat när jag går ut ur rummet för att hämta något. :)

Dock är min boll bara 18 cm. Det är iaf lagligt men det var det ända dom hade när jag köpte & det var ganska kris ;)

Susannaaa
1

Jag tycker inte om det. Hade jag varit en hamster hade jag inte velat sitta i en boll jag inte kan komma ur och "tvingas" springa.

[Marro98]
2

Den tvingas ju inte att springa. Det väljer den ju sjäälv.

annakarin_li
3

Jag gillar springbollarna. Hamstern kan undersöka hela lägenheten och jag behöver inte vara orolig för sladdar och hemliga gömställen. Däremot så måste man ändå oassa hamstern. Har haft en som lärde sig vrida upp locket. Sen hade hon som sport attöppna locket på kortast tid och flest gånger per kväll.

[CruellaDeVil]
3

Jag gillar dem! Vissa hamstrar är ju inte så förtjusta i de där bollarna men vissa älskar det och kastar sig in i bollen direkt den tas fram. Jättebra när man har andra djur och många vrår där hamstern annars kan försvinna om den är lös på golvet. MEN det hade varit skönt om det funnits en bättre spärr på locket. Helt sant att man måste ha bra koll på dem om de är i en boll.

Twisted_T
1

#4 Jag öppnar alltid ena sidan av bollen och låter hamstern bestämma själv eller inte om den vill in. Och mina hamstrar har alltid gått in och sprungit direkt. Så det har varit väldigt uppskattat här. När de slutar springa så tar jag in dem i buren igen :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
0

#8 Samma här! Och om han inte vill springa/mer så la han sig och sov .. :P eller "knackade" på min dörr xD

Susannaaa
1

5# Men den sitter ju fortfarande instängd i en boll….

Twisted_T
1

#10 Av egen vilja att vilja gå in och springa i den ja. De stannar ju bara när de vill ut. Väldigt lätt att se och höra. Så är det i alla fall med mina hamstrar. Vet inte hur andra gör.

// Linn

Twisted_T
0

Om de hade tyckt det var så hemskt så tror jag inte att de hade hoppat in i den så fort de ser den. Däremot då är alla hamstrar olika så man går ju hålla koll och låta hamstern välja om den vill gå in eller inte och vänta och se om den stannar där. Då kan man ju stänga.

// Linn

Lojs
2

Så länge hamstern tycker det är kul, bollen är stor nog och inte är i bollen för länge så tycker jag det är bra. Men det verkar som att vissa har hamstern alldeles för länge i bollen, utan att tänka på att hamstern inte har tillgång till varken vatten eller mat i den.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roonja
1
Susannaaa
0

Jag menar inte att alla som har en hamsterboll är djurplågare. Jag skulle i alla fall själv aldrig sätta in Felix i en boll som han inte kan komma ur när han vill. Kan kanske bero på att jag själv har väldigt mycket cellskräck, vem vet ;)

annakarin_li
0

#13 om min hamster fick bestämma skulle hon nog bo i bollen hela tiden. Däremot sticker jag ner mat/ vätska till henne var 30 min. Sen får jag "hälla" ut henne i buren när jag går och lägger mig ;-)

ccareface
0

#4 okej, men dom tvingas ju inte :) märks väl om hamstern inte trivs. Två av mina trivs inte i att springa i dem, men min flickväns tycker det är jättekul. En av dom klättrar in frivilligt i bollen och älskar att få komma ut och springa! Sen som dom skriver, så måste man ju se till att inte ha hamstern där för länge. Men så märker man som sagt om dom trivs i det eller inte ;)

Hamsterlycka
1

Jag låter mina springa i dom ibland. :) Och då får dom springa i en halvtimme-45 min. Tror de tycker det är kul då de totalt VÄGRAR komma ut ur den sen, haha!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta