Lite för påhittig hona
Vet inte om jag ska vara imponerad av Minnie eller ej… Kommer in i hamsterrummet och ser att hon sitter i Arthurs sandskål!
För en millisekund trodde jag att jag bytt Bur på dem, men det har jag inte gjort. Den imponerande (om man nu kan säga så i det här fallet) delen är att de först står på ett varsitt hyllplan och i varsin duna! Den andra imponerande delen är att båda burarna var stängda och ingen av dem har något hål eller så. Så först funderade jag hur i helvete hon tagit sig in till honom. Sin lucka har hon lyckats få upp (vilket jag också är imponerad över, för den är trög!), så den får jag sätta ståltrådslås på. Och inte nog med det så har hon väl upptäckt att pinnarna i locket på Arthurs Bur var lite skevt på ett ställe (handlar om mm!), så då har hon tryckts sig ner där fastän det i mina ögon borde vara fysiskt omöjligt..
Så hon satt så nöjt i Arthurs sandskål och han sov o sitt hus. Bara hoppas hon inte brunstade!!! Vilket hon nog med största sannorlikhet gjorde eftersom hon rymde in till en av hanarna.. Så den icke imponerande delen ju är det faktum att det blir en tjuvparning, även om jag har svårt att se hur jag skulle förutsett just denna variant.. 
Hahah vilken rymmare hon är! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
vill de så kan de 

Guldar är inte riktigt kloka när det kommer till att nå varandra när det är brunst i luften…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#1: Det kan man lugnt säga!
#2: Ja, uppenbarligen. 
#3: Jotack, det har jag märkt..
Hahaha! Det kan man kalla ninja! 
11 dagar (ej inräknat själva dagen) har nu gått sedan jag fann henne i Arthurs Bur. Ingenting syns på henne i alla fall, så jag hoppas att hon inte brunstade när hon rymde.. Men det kommer jag ju få reda på inom ett par dagar.
Idag är dagen D, men jag skulle bli förvånad om där kommer några bebisar. Hon visar inga som helst tecken på det och det syns inget på henne heller. Men det återstår väl att se.
Tack och lov blev det inga bebbar, så nu kan jag börja planera mer för vem hon planerat ska få träffa under 2013.