Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 798 ggr
goldcool
2

Intressekoll NY burtyp

Hej,

Intressekoll ang. ny burmodell gerbil/hamster/marsvin etc. Har en kaninuppfödning och hobbyverkstad, i dagarna checkar jag bostads-intresset för andra djurslag. =) Får större verkstad lagom till januari så passar på att göra avstämning.

http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm

Ny prototyp / kan levereras som byggsats åt hamster. Stomme: Trä. Invändigt kan plexiglas användas eller annan typ av material eller bara plywood/spånskiva.

Prototyp-idé: Längd x Bredd x Ej så hög som prototyp visar - men annars vad du vill, stort?

Lätt att lägga ljusramp längsmed ovansidan taket om önskas, när översta regeln "sänks". Prisbild som gängse stora burar som finns(?) idag, billigare än nya akvarier.. Snälla gör gärna inlägg i tråden om intresse eller frågor finns, eller pm:a!

Skissad prototyp-exempel, snarlik (dock specifikt denna just för kanin och mycket högre än tänkt modell för hamster):

Intressekoll, vänligen hojta med pm om intresse, eller skriv i tråden.

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

Lojs
0

Jättefin, men höga burar och våningsplan funkar inte så bra till hamstrar, de trillar lätt och slår sig. De får i så fall ha överlappande våningar så fallet inte blir så högt. Den skulle säkert kunna passa till möss och degusar, såna djur som har sinne för höjd. :) Jag skulle vara intresserad i framtiden, av en mer hamsteranpassad Bur, de är verkligen jätteläckra!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

goldcool
0

#1 Tack, vet att prototypbilden ljuger en del:  "…Ej så hög som prototyp visar…" =) därför skrev jag det. Kanske 30-40cm höjd till tak är lagom till hamster, utan massa hyllor som däremot passar andra djur, burmodellen är mycket lätt att anpassa för specifik art. Eller det säger i alla fall jag vars morfar var möbelsnickare. =) =) =)

Kul, då är de sista 20% hamsteranpassade bitarna kvar, frågan är om flest hamsterägare föredrar plast/plexiglas-vägg?

goldcool
0

putt