Min hamster är utflippad..
Jag försökte städa buren åt henne idag.
först tog jag upp henne för hur skulle jag annars städa buren…och när jag tog tag i henne hoppa hon ifrån min hand eller hon försökte flera gånger o hon grepppa tag om min kofta o börja springa på mig..
. så jag börja lungna henne sen la jag ner henne..i buren..och dåå hoppa hon ner…jag tog tag i henne och bad min bror hålla i henne medans jag städa men gick det ? NEJ. hon hoppa från hans hand och sprang överallt bajsa 15 bajskorvar..ochjag blev as stressad..hon var as stressad jag blev oxå stressad det här funkar inte.kunde inte städa buren..
vad ska jag göra?
Jag har panik….kommer hon alltid vara såhär?….
Skulle du hålla i henne medan du städade buren? varför det? Förstår inte riktigt hur hon reagerade, låter lite rörigt.
Men lägg henne i en transportbur, en rasthagen, en låda eller något medan du städar. Ha i Bottenmaterial från buren så det luktar henne.
Hoppade hon från handen hela tiden? Sitt ner på golvet så hon inte hoppar högt, och håll en hand över henne så hon kkänner sig trygg.
typ såhär:
Höll henne sådär och hon hoppade..och börja springa runt . det var av stress situation..kan inte ens förklara det..bara att det var helt utflippat..
skulle sätta ner henne i en transportbur men det funka inte…blev stressad och fick panik för hon hoppa hela tiden och vägra vara still.
Testa att sätta in transportburen direkt i buren så hon får hoppa in dit direkt, hur gjorde du för att lugna henne? Varför blev hon så stressad? Hur väckte du henne, var det något ljud eller sådant..
Men hur länge har du haft henne?
// Sofia
Måste bara meddela att hon inte är rädd alls längre..tror hon fatta att det inte var någon fara..hon kanske fick en chock att jag lyfte henne..så hon kanske trodde att det var fara..men sen fatta hon