Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3000 ggr
goldenhamsters
0

Grattis Tom 2 år!

Idag på "världens undergång" fyller lilla gubben CocoPopz Tom Toolbox 2 år! Känner att jag måste berätta en kort summering av hans liv tills nu för han har varit med om bra mycket saker för att vara en liten guldhamster.

I början av 2011 köpte jag Tom för jag ville ha en rexbärare. Egentligen var det så nära att jag inte ens köpta Tom, jag var nära att köpa en annan. Man jag köpte Tom och det kommer jag aldrig glömma.

Tom fick gå på 2 utställningar som han gick bra på. Han blev utställd på SM och fick Cert av den engelska domaren. Sen fick han en bedömning på husdjursmässan när han inte var i sin finaste period, men han fick ett CK ändå :) Tom var kelhamster på hudsjursmässan och även om det var jättemånga som ville klappa och hålla i honom så var han så snäll så. Nästan alla som gick förbi trodde han var ett marsvin, för han var rätt stor.

En tjuvparning med barbie var han med om. Barbie lyckades putta bort en bibel som låg på hennes Bur ner i Toms Bur som då inte hade ett lock och så tog hon sig ut och ner i oms Bur och de parade sig på bibeln! Vilka upprorshamstrar jag hade då!

Sen så har han ju blivit iväglånad på parning hos Artlink här på forumet, hon bor någonstans här i Sverige som jag glömt bort vart det är :P. I den kullen blev det bara 1 unge, Trollerina men hon lever och är fin :)

Sen så lånades han iväg till Amun-Ra till Fnland, han fick åka Viking Line fram och tillbaka. På den resan vet jag inte vad han gjorde, men han skapade några fina ungar på resan borta i Finland ändå :)

Sen så har han nog varit den mest snälla hamster jag någonsin haft, som man kan göra vad som helst med. han är snäll mot alla. Han är social nu, men förr i tiden hade han inte tid för sånt. Han skulle leta tjejer hela tiden :P

Och nu är han 2 år, men förhoppningsvis så blir han 3. Han är fortfarande väldigt stor och kraftig, det enda som vittnar om att han blivit lite gammal är väl att han blivit lite tunnhårig på doftkörtlarna. Annars skulle man inte kuna se alls att han var 2 år, han ser max ut som 1 ;)

precis hemkommen från Finland på den bilden, tyckte han kändes så överdrivet stor då :P

Har tyvärr ingen bra nytagen bild för jag har för tillfället ingen annan kamera än min mobil. Men jag kan visa en tröttisbild på honom :)

En superhamster är han enligt mig :) Vill också gratulera hans bror Tutte som också lever :)

Mvh Alicia.

inisklo
0

Glad…..GRATTIS TILL DIG TOM, DIN LILLA SÖTA HAMSTER…OLYCKA TILL,ATT

DU FÅR ETT"LÅNGT"LIV….Kyss

goldenhamsters…det var jätte roligt,att få läsa det som du har skrivit.
TACK.

Zvintos
1

Grattis på hans stora dag!

annakarin_li
1

Grattis på din stora dag!!

inisklo
0

VA HAR JAG SKRIVITSkrikandesOOOOO Gu va fel det kan bli ursäkta mig så himla myckeSkämssjälv klart menade jag …..  och lycka till osv.Ys vag jag skäms nu, men vilken tur,att jag kom till baks o läste va jag skrev…..URSÄKTA…det var int mening…ys…

Bine93
1

Hehe vilken stor och fin kille Glad Grattis på 2 års dagen Glad!!!

goldenhamsters
0

1# Ja han tackar! Jag tycker att det hör till att skriva lite om deras liv, vad för bus de hittat på osv :)

#2 #2 Han tackar :D

#4 Hehe, förstod nog det :)

#5 Ja, han är min lilla isbjörn :D Han tackar!

Mvh Alicia.

Fiona1234
1

Åhh vad söt ! :D Grattis tom !

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

HamsterMarie
1

Grattis söta Tom!

[Marro98]
0

Grattis din lilla bomulls explotion! Kyss

Linda3046
0

Grattis Tom önskar brorsan Tutte :) Tutte är också tunnhårig vid doftkörtlarna, men märks att han börjar bli gammal då han mest vill sova. Lite kul att dom fyller år på domedagen-dagen, även om jag inte tror ett dugg på det :P

Hamsterlycka
0

Grattis Tom! Skrattande Supersöt kille, väldigt mycket päls på första bilden! Kyss

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Alice98
0

Grattis fina Tom! Skrattande

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

inisklo
0

#6…Tack o lov.GladHa nu det så bra ,Gladmed din Tom o GOD JUL PÅ ER.