cira fortfarande rädd
Hej min lilla cira som jag köpte för 3 dagar sen är fortfarande rädd..
Har hand matat henne varje dag och det har fungerat. idag gick hon iallafall ut från sitt lilla hus och gick på min hand och sedan gick hon ner. sen tänkte jag men jag lämnar henne. så vandrande hon runt sin Bur. sen tänkte jag , kanske bättre om jag sitter med henne lite och pratar men så fort hon såg att jag kom så sprang hon och gömde sig.
Tips på vad jag kan göra?
Ha tålamod. Det är ju en bra början du fått, att hon gått på din hand. Prata med henne så att hon vänjer sig vid din röst, se om hon går upp i din hand om du har nåt smaskigt där osv, sen är det bara tid fattas. Ibland går det jättefort. Ibland inte. Tror jag höll på med min hamstertjej i två veckor innan hon vart handtam.
Lycka till!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Okej , så det är normalt? Personligen tycker jag buren jag har nu är väldigt tråkig..har inget med det o göra men skulle alla kunna lägga in bilder på sina burar till sina små guldisar?
Ja, det är ganska normalt. Tänk dig själv att komma till nytt hus med nya folk som du inte känner, då är man nog lite rädd i början. Men det låter ju som att hon inte är jätterädd om hon vågar gå upp på din hand. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus