inte mina
Nu är det så att min syster säger att 2 av dom 3 hamstrarna vi har är hennes. Dom 2 första betalade vi båda hälften var av + ett Bur. Sen hade hon kanske den ena hamster hos sig i 1 månad då var den också ensam och hade den i en plastlåda som var mindre än minimum måttet. Jag har sen tagit hand om den och skaffat mat och leksaker till båda. Hon har inte bidragit med något. Dom fick senare ungar tillsammans som jag sett efter och nu när vi snart ska sälja dom ska hon ha hälften av pengarna för dom. Vi skaffade sedan ännu en hamster och hon betalade 80kr för den medans jag köpte buren till den för 400kr + en hamsterboll. Den var livrädd när vi fick den och min syster hade ingen respekt för dens rädsla utan tog upp den när det själv passade henne vilket oftast var när den sov. Jag har sedan tagit hand om den och tämt den. Nu påstår hon att hon äger en av dom första hamstrarna och den vi köpte senare + ena buret. Så nu frågar jag er, vem tycker ni äger hamstrarna?
Båda äger ju hamstrarna, men det borde ju vara du eftersom du tar hand om dem. Kan du inte prata med era föräldrar och säga hur det är? Så kanske du kan få ta över dom! För du borde äga dom!
Mina föräldrar bryr sig inte och min syster är deras favoritbarn så jag kommer nog aldrig få dom. Nu har min syster också stuckit igen så nu måste jag ta hand om allihopa.
Ajdå, det låter ju inte bra. Kan du inte reda ut med henne och kanske komma fram till att ni får ha en hamster var och den trejde delar ni på?
Hälsningar Amanda och kaninerna
3# Förstår inte varför vi ska dela över huvud taget när det är jag som ser efter dom och ger dom mat och vatten.
Jag själv tycker ju att det är dina eftersom du är den ända som håller på med dem. Men egentligen är ju ni båda ägare på dem. Men att hon skulle få hälften är inte rättvist. Kanske 25% eller så OM hon ska få något. :)
4# Jo visst hållercjag med om att de är dina och att du sköter dem, det förstår jag precis. Men din syster kanske lugnar ner sig lite då? De kommer fortsätta va dina, men det kanske blir mindre bråk då? Alltså tex. så behöll min lillebror en kaninunge ur min senaste kull, han sköter den inte ett dugg utan jag tar hand om den och jag ser den som min, men jag låter honom säga att det är hans kanin och han får hålla på med den som han vill när han väl gör det (det vill säga aldrig). På så sätt blir det mindre bråk om den, hoppas att du förstår vart jag vill komma TS :)
6# ledsen men hjärna funkar inte så. Kalla mig hur störd du vull nu men äger någon i min familj ett djur helt plötsligt så känner jag avsky mot djuret och vill inte ha något med det att göra.

Man kan väl inte avsky ett djur för att nån annan äger det.
Betyder det att man avskyr alla djur i hela världen som man själv inte äger?
Djur är ju djur oavsett vem som äger dem, är ju inte deras fel och de väljer ju inte direkt sin ägare.
7# Såklart tycker jag inte att du är störd, alla människor är olika. Dock håller jag med 8#, bara för att någon annan äger ett djur kan man väl inte avsky det? Djur är djur oavsett vem som äger det, de väljer ju inte precis sina ägare och det är ju inte deras fel heller.
Ni förstår inte ju >
10# Hur skall vi tolka det enligt dig då när du skriver "men äger någon i min familj ett djur helt plötsligt så känner jag avsky mot djuret och vill inte ha något med det att göra."?
#7 Avskyr du djuret på grund av att någon annan i din familj äger det? Låter väldigt ologiskt och …… tycker jag! 
Om man hatar sin familj något enormt och dom bara förstör djuren dom har låter det logiskt -.-
#13 Då bör dem ju inte ha djur. Om dem inte är snälla mot dem. Men att du avskyr djuren bara för det fattar jag inte. Dem rår ju inte för någonting. Att du hatar din familj är ju inte djurens fel. :/
13# Precis som 14# säger bör de ju inte ha djur om de missköter dem. Men man kan ju inte börja avsky djuret för de? Så de fattar jag inte. Jag hatar min mamma te.x. (hon är grov alkohol och drogmissbrukare) men bara för att jag hatar henne börjar jag avsky hennes katter. Djuren kan ju inte hjälpa att hon är som hon är. Jag älskar dem ändå. Numera bor de hemma hos oss då. Men jag älskade dem alltid lika mycket när hon hade dem. Så det du skriver fattar jag inte riktigt TS.