Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 496 ggr
louisestar9
0

Ta med till Småland?

Jo det är så att våran familj brukar åka till Småland ibland. Det är en tre timmars resa med bil. Nu när jag har Teo vill jag självklart ta med honom eftersom vi brukar vara där en vecka ungefär. Klarar han resan? Jag har en liten transportbur som jag kan ha honom i. Sen har jag en större gallerbur som jag hittade som jag kan ha där ifall vi inte ska ha den jag använder nu. Ni som också tar med hamstrar på resor eller så kanske kan berätta hur jag ska göra. Notera att han inte är handtag Sonjas kan inte hålla honom eller så! Vad behövs och går det? Tack att ni orkade läsa! Ps han är guldhamster

louisestar9
0

Putt!

Bruden-Mbuti
0

det går alldeles utmärkt att ta med honom i transportburen och sätta in honom i buren när ni kommer fram.

ta i transportburen lite spån från hans Bur. häll sen in det i nya buren så han har en hörna som luktar bekant.

i transportboxen lägg in gurka så han har nåt att slicka på om han blir törstig.

Fiona1234
0

Det borde funka :) , men du måste ha med vatten så att den inte törstar ihjäl ;) , lycka till på resan :)! ( fattade inte riktigt det där med " notera att han inte är handtag för Sonjas kan inte hålla honom eller så " ? ) Eller är det bara jag som inte fattar xD ?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

louisestar9
0

Oj! jag skrev med mobilen så det blev fel. Det var att notera att han inte är handtam så jag han inte hålla honom eller så!

Vad bra att det går, jag tar med mig gurka och spån från buren.

Ska jag t med mig en annan Bur som alltid kan vara där eller ska jag ta den buren jag använder nu?

Fiona1234
0

Haha okej ;) Ta med den du har nu så att den känner sig mer hemma :) men det kan du avgöra själv ;)

Bruden-Mbuti
0

är ni nere ofta ta då ner en Bur som kan vara kvar.

inte behöver ni släpa med er buren var gång ni reser. enklast med en Bur på var plats.

gör ni som jag skrev tidigare så han har en hörna med känd lukt då funkar det alldeles utmärkt att ha en Bur på var ort.

Fiona1234
0

Håller med #6 om ni åker ofta så ta självklart en annan Bur då ;) , men det bästa för hamstern är nog sin vanliga Bur :)