Barnmat med apelsinjuice?
Jag skulle inte riskera att ge hamstern maten trots att det är så lite apelsinjuice i, de kan reagera trots den lilla mängden :/
Det är ju både ananas och apelsin på bilden.. Jag skulle inte köpt den iallafall. Du behöver inte slänga den, ät upp den själv! ;) Det är ju i princip som smootie hehe. Vill du ge frukt till din hamster så kör lite äpple, banan, päron, vindruvor m.m. i en mixer. Mycket billigare ;)
Det går alldeles utmärkt att ge. 
Stjärnvindens har en bra text gällande "farliga frukter" på sin hemsida.
Citerar:
"Precis som med allt annat så finns det rykten och myter om vad guldhamstrar skall äta och vad de inte tål. Bland dessa rykten så återfinns både avokado, tomat, citrusfrukter och alla former av stenfrukter.
Det är en myt, för de kan äta dessa saker utan problem, tvärtom så utgörs flera av dessa sorter deras naturliga föda. När forskarna under de senast 15 åren undersökt boet hos den vilda guldhamstern så finner man bla dessa frukter/stenfruker/grönsaker i stor utsträckning, både som hela, i bitar och som kärnor.
När jag fick hem en guldhamster baserad från vilda linjer från ett Tyskt universitet under 2000 talet, så låg det följande färskfoder i boxen: färsk apelsinklyfta med skal samt färska druvor, körsbär, persika och plommon i transportboxen, dock var kärnorna borttagna på de tre sista.
Som torrfoder låg det i boxen (förutom hö och en stor bit höpellets) följande: vete, havre, hirs, gräsfrön, majs, ärtor, melonfrö, solrosfrö, pumpafrö, mandel, tistelfrö och mjölmaskar."
Länk till hela texten: http://stjarnvinden.dinstudio.se/text1_116.html
#3 Intressant! Tack för infon! :) Ikväll fick dom sig en klick, får se om det är uppätet imorn :)