Rymt !
Nu har en liten gosboll rymt ! Det är den blivande pappan ( antagligen) som nu har rymt från han och hans "flickväns" Bur ! Jag kollade till dom i morse och då låg dom o sov tillsammans i ett hus, sen gick jag hem på lunch rasten men hann inte kolla till dom så när jag kom hem för 3 timmar sen såg jag att Lavar var borta, men Fideli låg och sov i ett hus fortfarande i buren. Hittar inget ställe där han skulle kunna ha tagit sig ut isf klättrat upp på några små handdukar som hängde över buren men det var säkert minst 10 cm upp till dom eller så kan det ha varit vattenflaskan som hänger runt samla lådans kant, men den är ju glidig och också ganska högt upp. Han har alltid varit så blyg och inte vågat göra mk.
Vänta!
Nu hitta pappa honom ! Han var bredvid spisen där vi har alla tidningar, där satt han och gnagde på en tidning, hahah !
Vi som letade igenom alla rum !
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
bra att ni hittade honom
Ja, det var verkligen tur ! Han skulle ju bli pappa o allt 
Ha det bra !
Rätta mig om jag har fel men man ska väl för det första inte låta de bo tillsammans även om de ska paras? Och verkligen inte i honans Bur har jag för mig! :O
Oj det stod kanske inte att det var honans Bur haha 

#3 Dvärghamstrar kan bo tillsammans två och två. Det är guldhamstrar som inte ska vara tillsammans.
Jo, det kan man mycket väl göra, annars är det väl inte så lätt att få dom att para sig !Om dom inte bråkar och kommer bra överens så går det bra+ dvärghamstrar ska bo tsm så dem flesta honor har inga problem med att det är just en hane som flyttar med.
Men det är ju bådas Bur bara att han hade rymt, har tvättat allt innan dem fick flytta in tsm, så det behöver du inte oroa dig för 
Har en uppfödning och har ju haft lite kullar så jag vet ungefär hur allt går till och vad man ska och inte ska göra.
Ha det bra !
Haha okej jamen dåså! Vad bra att ni hittade honom iallafall och nu får vi väl hoppas på en hög med söta ungar också :D
Ja, det får vi verkligen hoppas ! Med så fina föräldrar kan det inte annat än fina ungar 
Ha det bra !