Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 708 ggr
Fiona1234
0

HJÄLP ! Vad gör dom ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp! För ca 3 veckor sedan ( 3 veckor på onsdag ( imorgon )) så fick min lilla Fiona 9 söta hamsterbebisar :) , men nu efter ca 3 veckor så bråkar dom och biter varandra ! ( vet ej om det brukar vara så då det är min första kull ) , i deras lekhage som dom är ute i varje dag så har jag lagt dit toarullar , rör m.m och nu så har jag satt dit det på buren , och dom bråkar otroligt mycket i röret !!! HJÄLP snälla ! En bild på småttingarna :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fiona1234
0

( bilden var på några av småttingarna ) :)

[Ren]
0

Du behöver separera hanar ifrån honor direkt. Efter 4 veckor behöver alla ha sin egen Bur annars dödar de varandra.

Det är mojligt att dina honor kommer bli gravid om du inte separerar.

Fiona1234
0

#2 Men det är endast 3 veckor idag ? Jag har läst att alla ska få eb egen Bur vid 8 veckors ålder SENAST. Men jag vet att man ska separera honor och hanar efter 4 veckor men dom är endast 3 :(

Fiona1234
0

" en "

Roonja
2

Dem bråkar inte utan dem busar. Dem bits när de busar så är det, det är absolut ingen fara. Och när dem busar skadar dem inte varandra. :)

MEN om det blir för hårt, och blodsår på dem ska du genast sära på dem. Alltså ta bort mamman från ungarna. Hanarna och honorna särar du senast på vid 4 veckors ålder. Helst någon dag innan. :)

[Ren]
0

Visst men det är inte exact för alla och det står ca 3 veckor på några sidor och 4 veckor på andra. Honor KAN bli gravid 3-4 veckor om de är runt hanar.

Jag tror att jag hade fel om att de behöver ha sina egna Bur v. 4 däremot.

[CruellaDeVil]
1

Alla mina hamsterungar låtsasbråkar i buren. De skadar inte varandra, så du kan vara lugnt. Det är lekbrottning, precis som för hundar och katter.

Roonja
3

#6 De kan få sina egna burar vid 4 veckors ålder. Jag har hämtat många hamstrar vid 4 veckor och de har fått egna burar då. :)

Dem blir könsmogna vid 4 veckor, alltså inte 3, vad det än står på andra sidor, men för att vara på säkra sidan ska man alltid sära någon dag innan. Jag särar på dem dagen innan. :)

Så Ts behöver alltså inte sära på dem nu. :)

[Ren]
1

#8 Du vet bättre än jag Ronja! ;) Jag trodde det var så och blev orolig! Glad att du var här att rätta mig. :)

Roonja
0

#9 Hihi nejdå, du är riktigt duktig du också! :D

Fiona1234
0

Åhh tack alla ! Jag vart så orolig ! Då busar dom säkert bara :)