Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1028 ggr
Sixten2011
0

Är Det Farligt?

Är det farligt att låta två guldhamster hanar (1 och 2 år) möta varandra?

I en lugn miljö?

deleteduser
6

Jag förstår inte vitsen med att låta två ensamlevande djur träffa varandra.

nadilda
0

Jag skulle inte ha  gjort med tanke på riskerna, guldhamstrar är inte gruppdjur.

[Avarice]
0

Som #1 skriver, varför skulle du ens vilja att de träffar varandra?

Låter som en VÄLDIGT dålig idé.

Roonja
0

Sixen2011: DU ska ABSOLUT inte sätta ihop 2 guldhamstrar med varandra, även om det är lugn miljö. Dem kan döda varandra. Och om du inte bryr dig om vad vi säger, så får du skylla dig själv att en/eller två hamstrar/er dör, tyvärr! Rynkar på näsan

Sarah!
0

Sånt går bara med dvärgisar inte med guldhamstrar!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

[Em_I_Am]
3

Ja det är farligt! Finns ingen som helst anledning till att låta dom träffa varandra. Guldhamstrar vill leva ENSAMMA och de vill inte träffa varandra. Struntar man i det utsätter man sina djur för livsfara.

Tyvärr finns det även de som tror att de har två Guldisar av samma kön som vill låta dom träffas och "leka". Det är bara det att Guldisar inte leker med varandra och inte alla kan se om det verkligen är två av olika kön och då kan de para varandra istället. Jag har fått ta hand om 6 guldhamsterbebisar som en familj vägrade ta hand om o ville avliva eftersom deras barn låtit deras Guldisar träffas i tron att de va av samma kön. Ungar som egentligen skulle behövt vara hos sin mamma i en vecka till o diat… För jäkligt!

Så oavsett kön ska de absolut aldrig träffas!

Sixten2011
1

Tack för alla svar Glad

Och jag har beslutat att inte låta dom träffa varandra pågrund av riskerna.

[Em_I_Am]
0

Åh vad skönt! Bra beslut :)

HejPåDig
0

får man fråga varför du ville att de skulle träffas?

Sarah!
0

Bra! :)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Sixten2011
0

Jag vill igentligen bara se om jag och min kompis kunde ha dem lösa i närheten av varandra (Vi brukar ha dem lösa men inte när vi är tillsammans) utan att det skulle vara farligt för dom men det blir inte så pågrund av alla riskerna :)

julia_scrapi
0

Rekomenderar ej det :/ det kan bli bråk……….Tyst

julia_scrapi
0

föresten hur byter jag profil bild är ny asså :P

[linnnmiolinnn]
0

Välkommen till iFokus !: D .

1. Gå in på " Mina instälningar "

2. Sen så klickar du på : Avatar ;)

3. sen  klickar du på "välj en bild "

= klart ;)

Amun-Ra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ni ha dem lösa på samma gång rekomenderar jag en hamster boll var att springa i! Jag brukar ha 3 hamstrar lösa på samma gång men då i varsin hamster gång plus att jag ser till att locket är ordentligt…

På bilden, en av mina älskade hamstrar som en gång kom lös och blev av med fingrarna på grund av en icke brunstande guldhamsternhona vars Bur han klättrade på! Spelar ingen roll om det var en hona eller ej. Av med fingrarna skulle han allt kunnat bl även av en hane! Nu var tack och lov denna hona i  sin Bur men skulle hon ha varit ute så skulle det ha blivit en säker blodig död för honom!

Bara för att hans fingrar var avbitna såg det  ut som rena rama slakthuset! Det stank blod, blodiga tass avtryck, blod över allt här och där! Rena skräck scenen och denna skräck scen av en obrunstig hona som var i sin Bur! Du milde vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om hon även varit ute när han var lös. Som sagt detta kunde lika bra varit en hane som gjort! Men i hans fall var det inte det. Utan en obrusntig guldhamster brud som gett honom en ordentlig omgång med kokt stryk.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/