Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3352 ggr
LinneaJohaanson
1

Presentation medlemmar

Jag tänkte, varför inte skriva en presentation om sig själv och lägga ut en bild. Så har man lite koll på vilka som sitter och skriver här på forumet dag ut och in! Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Hamsterlycka
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul idé! :) Jag kan väl börja då!

Jag heter Hanna, är 14år och bor i Umeå. Jag är några procent skottländsk då min mormor och hela släkten bakåt kommer därifrån. På fritiden är jag med kompisar, åker skateboard, åker slalom och är med mina underbara djur! Jag har för tillfället tre hamstrar som är mina egna, Estelle, Lucy och Wilgot och har precis startat min uppfödning. Jag älskar Twilight, The vampire diaries och Justin Bieber.

Här får ni en väldigt oseriös bild på mig, hahaha…

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Em_I_Am]
0

Emma heter jag och jag är 31 år gammal. Jag bor i Ljungby, Småland tillsammans med sambo och 9-årig son. Vi är djurtokiga alla tre så vår fritid går mest åt till våra fyrbenta, tusenbenta och nollbenta vänner ;-) Vännerna är två nakenkatter, sonens kanin, två ormar, två tusenfotingar, några möss och så klart hamstrarna. Jag bedriver uppfödning av Vintervita dvärghamstrar men har även en Guldis och några Campbells som är gamla pensionärer sedan jag avlade Campbells. Jag behöverng inte tillägga att just hamstrar är ett stort intresse ;-) Numera är jag även engagerad i Svenska Hamsterföreningen vilket jag tycker är superkul! Bilder fastnar jag sällan på ;-)

Zvintos
1

Ninni är då mitt namn och jag är 24 år. Bor med maken och alla våra 4-benta små saker i Kumla. Studerar till CNC-tekniker på Örebro Universitet, vilket är roligt men inte helt lätt.

Första hamstern flyttade hem till mig 2006 och första kullen föddes 2009. 2010 blev jag godkänd registrerad uppfödare i SHF, men valde att ta en paus 2011 och den ligger vilande sedan dess. Funderar dock på att starta upp den till nästa år.

Förutom hamstrar, som i nuläget bara består utav 2 gamlingar, bor här även kaniner och hundar. Har en nyligen nedlagd kaninuppfödning (har så ont om plats nu vi bor som vi bor) och har enbart 3st dvärgvädurar kvar här hemma. Hundarna är 2st Staffordshire bullterrier, en hane på 2½ år och en tik på 1½ år. Den som vill kika på djuren kan gå in på www.ninnih.se  src="http://hamster.ifokus.se/js/lib/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif" alt="Glad" title="Glad" />

Ett annat stort intresse, vilket ni antingen redan vet eller snart lär bli varse, är fotografering. Det är något bland det roligaste som finns och då särskilt porträtt. Väntar hem studioblixtar för att för tillfället göra min studio komplett.

Vissa av er känner nog igen mig från kanin.ifokus där jag är Medarbetare. Är även Medarbetare inne på bullhundar.ifokus.

Ja, det var väl ungefär det som kan tänkas vara värt att veta. Är det något ni funderar över så är det bara att fråga. Glad

LinneaJohaanson
1

Ja jag ska väl också presentera mig! 

Jag heter Linnea Johansson Kvick och är 20 år.
Bor i Sunnersta, Uppsala i en nybyggd lägenhet med min Sambo och 7 fåglar och såklart hamstrarna.

Jag föder upp guldhamstrar men har nu i dagarna beslutat att lägga det lite på is då jag har insett att det spårat lite med mängden. Jag kan inte ha så mycket hamstrar. Så ska minskas ned rejält och sedan ta någon kull ibland. Möss ska även införskaffas.
Har även en hund som heter Lego och är en Chowchow på 4 år. Han är mina föräldrars också så han bor mestadels där men är här rätt ofta också, som nu!

Rider också, har en medryttarhäst som heter Willow och är en 3 årig halvblodsvalack som vi håller på att rida in. Har ridit i 14 år.

Jobbar gör jag på Fäboden som många kanske vet vad det är? Annars så är det en djuraffär som ligger på landsbyggden som har vettigt djurtänk! Jobbar även för en städfirma, men det är ju inte lika intressant!

Jag gymmar också på min fritid för att hålla igång!
Och juste, jag pluggar även på distans så det är full rulle för mig!

Har även en blogg som uppdateras ibland! http://LinneaElionora.blogg.se

Jag fotar även väldigt mycket och det är ett stort intresse för mig. Har en Nikon D3000 med ett 90 mm, 70-300 mm, 18-55 mm en externblixt, stativ, ministudio och liknande. En stor studio och ett 50 mm objektiv är på g in också! 
Största fotointresset är djur såklart!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Frosstis
2

Jag heter Paulina och jag är 14 år! Jag har en hund men ska skaffa två campbells någon gång efter nyår. Jag älskar djur och kommer alltid att göra!

På fritiden är jag med kompisar, rider, läser och är inne på datorn.. ;)

Jag har KIK om ni vill skriva till mig, jag heter paulinaiam där!

Kram.

Alice98
1

Jag heter Alice och jag är 14 år gammal, fyller 15 i februari. Jag bor i Hallstahammar (Västmanland) med min familj och massa djur som också är mina familjemedlemmar! Jag har 2st hundar, 4st katter (+ 9st ungar) och 8st hamstrar (+5st ungar). Jag föder upp Cocker spaniels, Maine cooner och Rysk vintervit dvärghamster, nästa år börjar jag även med guldhamsteruppfödning! Skrattande Vi tar inte kullar så många gånger per år. Ca 1 hundkull och 2-3 kattkullar per år och det har inte gått ens ett halvår sedan jag tog min första hamsterkull så ungefär hur många kullar per år kan jag inte svara på än.

På fritiden så sitter jag för mestadels vid datorn eller tar hand om djuren men jag pluggar, är med kompisar och rider ibland också. Glad

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Roonja
1

Jag heter Ronja och är 14 år gammal! Skrattande Fyller snart 15.

Jag driver Flingans hamsteruppfödning som är registrerad i svenska hamsterföreningen. Glad

Min familj är djurgalna vilket resulterar ca 30 hamstrar, 7 hundar, 1 katt, 2 ödlor och 1 häst. Vi har kennel och föder upp rasen chihuahua och shiba.

Och snart är det dags att få valpar igen.

På fritiden tar jag hand om djuren, pluggar och sitter vid datorn, mest på hamstersidor, haha. Skrattande

Bine93
0

Då blir det en kort presentation om mig med då Glad.

Jag heter Sabine och är 19 år, 20 i Mars. Jag bor i en studentlägenhet i Malmö. Flyttade till Malmö nu i höst från lilla Lidköping. Jag läser/studerar på Malmö högskola på förskollararutbildningen.
Jag trivs superbra här!

Hela mitt liv har jag älskat djur och tror aldrig den kärleken kommer försvinna Flört
Jag har två gerbilkillar som är ca 15 månader. Sedan har jag två dvärghamsterkillar, Alfons och Casper. De bor tyvärr inte ihop eftersom Alfons är en enstöring Tungan ute . Sedan tog jag nyligen in en guldhamsterhona. En vän till mig hittade henne lämnad i sin Bur när hon var ute på ett jobb. Hon kontronterade dem som lämnat henne där men de ville inte ha henne utan att tänkt slänga henne… Så nu bor hon hos mig Glad.
På fritiden pysslar jag om djuren, skriver, läser, kikar på serier, sitter vid datan mm. Glad

Amun-Ra
0

#4 Jag föredrar hingstar jag! Inga valacker till mej tack!Flört Nej de måste ha sina juveler kvar om det skall duga! *Skrattar*Skrattande Jag har haft 2 arabhingstar, en före den jag har nu som tyvärr blev avlivad på grund av att han halkade och bröt benet och det inte fans något man kunde göra för honom. Han var svartbrun. Den jag har nu är brun med samma härliga bläs som den förra! Snäll som ett lamm är han. Han är pappa till ett mörkbrunt sto och en otroligt vacker sådan. Mycket vackert arabhuvud har hon samt exteriör messigt och himmelska gångarter!. Han är lugn som en filbunke när man leder honom och hanterar honom. Dock har han lite fobi mot sprutor! Skoning och avärkning inga problem, lugn som en filbunke! Hovslagaren sa till mig att min hingst var den absoluta favorit bland hingstar för han är så otroligt lugn och snäll att avärka och sko!

Ibland gillar han att småbusa lite med mig. Tycker jag att småbuset blir för mycket behöver jag bara nämna åt honom "Akta di så stenarna inte åker av om du börjar småbusa för mycket pojk!" Då lugnar han ner sig illa kvickt! Bättre och underbara arabhingst kan man INTE HA! Nä, inga valacker till mig tack! En hingst skall det vara om det skall duga till mig! Skrattande

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Alice98
0

Oj, jag glömde skriva att min uppfödning heter Aliham´s. Tungan ute

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Roonja
1

Och jag glömde skriva att jag rider på min underbara häst flera gånger i veckan. :P

[Marro98]
0

Hej hopp!

Ronja heter jag & jag bor i Strömstad, en bit ifrån Uddevalla.
Jag bor lite utanför stan med min mamma, lillasyster (10 år), storebror (17år), lillebror (3år) & mina hamstrar.

På fritiden målar/ritar/tecknar jag, nörar dator, är med vänner & tränar agility med mina hampisar :)

Jag har somsagt fyra hamstrar:
Tindra min creme ba, kh hona på 2 år. Hon är typ min första hamster. :)
Hennes dotter Gerro's Ninja la Silla (egenuppfödd) som är rost ba kh.
Slugawoo's Topas offwhite ba, kh.
Och Charlotte från Frida M. Charlotte är nf ds, LH.

Förutom hamstrar så älskar jag katter, råttor, möss, hundar, gerbiler, hästar & massa andra djur ^^
Eftersom att min mamma hatar djur med svans (för alla gnagare med svans är officiellt råttor enligt mamma) så får jag ha hamster tills jag flyttar hemifrån :P

Men såklart så trivs jag med om guldsarna som jag har<3

Jag är 14 år gammal.

Suskiv
0

Susanna heter jag och är 32 år. Jag bor i Eskilstuna tillsammans med min man och våra fyra vilddjur till barn. I vårt aldeless för lila radhus bor även våra tamdjur nämligen 8 kaniner, 3 marsvin, 4 hamstar (1 robbe, 2 vintervita, 1 guldis) och ett akvarium med tre malar.

När jag inte tar hand om djur och barn så studerar jag till läkare på Örebro universitet.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

NaDa...
0

Jag heter då Nadja och är 15 år. Jag bor på den lilla ön Åland mellan Finland och Sverige och har varit hamsterägare i ungefär ett år.

Jag har alltid varit en djuälskare och här hemma bor en hamster, kaniner och katter. Och så lite fiskar, men de är väl mest mammas. ;)
Jag är aktv inom sporten kaninhoppning, och försöker få sporten större på Åland.
Jag föder inte upp något djur ennu. Men jag hoppas på att ta en kull kaniner i sommar.

Förutom djur, så har jag ett sort intresse i att fotografera. Jag har tyckt om foto i imprincip hela mitt liv. Allt från engångskameror när jag var 8 till min systemkamera med en del tillbehör nu.
Jag tycker också mycket om att baka, främst Cupcakes, det är en hobby jag tagit upp ganska nyligen.

Jag är otroligt blyg i verkligheten. Jag har svårt att lite på folk och förstår mig bättre på djur än människor.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Charlie2006
0

Jag som sitter bakom skärmen heter Frida, är 20 år gammal och jag bor i Rävlanda, en liten "by" utanför Göteborg.

För tillfället är jag arbetssökande. Tog studenten nu i sommras, som utbildad styckare och charkuturist. Bor fortfarande hemma hos föräldrarna men ska flytta när jag fått fast jobb.

Djurtokig som jag är har jag en del djur här hemma, som är mina älsklingar. Uppfödning av guldhamster och tammöss, men även påbörjat med campbells, men får se hur det artar sig där.

Här hemma bor det, mina 2 katter, 4 natalpälsråttor, 3 gräsmöss, 2 gerbiler, samt ett stort gäng med tammöss, guldhamstrar, några campbells och 2 kinesiska hamster flickor.

Håller på med bildredigering, fotografering och digitalmålning när jag har tid. Kollar mycket på tv serier och film, blir en del när man går hemma om dagarna. ;)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Cafesinner
0

Jag heter Sanna och skall snart fylla tjugo. Jag bor med min guldiskille Yuki på studenthem i  Dingle där jag läser djursjukvård andra året på Naturbruksgymnasiet.
Jag är en riktig nörd och älskar science fiction, böcker, film, musik och sådant ^_^
Har haft marsvin och hästar förr. Har just nu två gamla marsvinsherrar och en fyraårig kisse utöver Yuki.
I framtiden vill jag bli djurrehabiliterare/psykolog för djur som farit illa, och vill bo i England - där jag fått praktik i sommar på Woodgreen, ett räddningscenter för djur.
Vägen dit lär gå genom SLU i skara - en treårig djursjukvårdarutbildning… Sedan har jag världens bästa flickvän också, hehe.

Lojs
0

Jag heter Louise, är 30 år, bor i Varberg som ligger mittemellan Göteborg och Halmstad. Jag pluggar till dietist på Göteborgs Universitet så jag pendlar till Gbg de flesta vardagar.

Jag har en härlig fyraårig son som jag har varannan vecka, just nu är hans största intresse dinosaurier, så såna har vi precis överallt känns det som. ;)

Jag bor ihop med min sambo som jag flyttade ihop med för ett tag sedan, i honom har jag äntligen hittat min själsfrände och vi mår oerhört bra ihop.

Egentligen är jag mest hundmänniska, jag har tränat hund i 18 år nu, tävlat agility i 17 år. Just nu har jag två ljuvliga kelpies som jag mest tränar med. Jag blev agilitydomare förra året och numera så åker jag mest på tävlingar och dömer istället för att tävla själv.

Till hamstrarna då, jag hade hamsteruppfödning i ett gäng år när jag var tonåring och bodde hemma, vilket jag tyvärr fick lägga ner när jag flyttade ihop med min första pojkvän. Jag hade saknat hamstrarna sedan dess och nu har jag äntligen åter igen möjligheten att ha smådjur igen! Så jag har runt 20 guldhamstrar, några campbells och några möss. Jag trivs så otroligt bra med smådjuren, de är verkligen guldkanten på mitt liv.

I övrigt så älskar jag forumliv på nätet, så som här, favoritgenren på böcker och film är fantasy (alla borde få ha en egen drake…) och jag är otroligt intresseras av kost, därav att jag pluggar till dietist, jag äter LCHF sedan över 3 år tillbaka. Just det, ett fritidsintresse kanske man kan kalla det att jag lyssnar massor på olika podcaster, på tåget när jag pendlar, när jag är ute och går med hundarna, när jag diskar osv, det rekommenderar jag verkligen som tidsfördriv!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Emmny
0

Då får väl jag också skriva en liten presentation…

Hej!

Jag heter Ebba och är 11 år. Jag bor i södra sandby, en liten by utanför Lund. Utöver mitt djur intresse gillar jag även att rida, sjunga, dansa, fota, mode osv. Jag driver en vintervit dvärghamsteruppfödning och även en kaninuppfödning som ligger lite på is just nu. Jag bor hos mina föräldrar och med mina underbara djur

Djuren som bor här: 10 kaniner, 6 vintervita, 2 sköldpaddor

Jag planerar att bli psykolog inom djur, driva egen djuraffär men jag har ju många år på mig att bestämma mig så ingen brådska.

Jag dansar 3 gånger i veckan. Det gör mig lycklig och jag känner att istället för att uttrycka sig genom att prata uttrycker jag mig genom dans! Jag har haft hamstrar i över 4 år och känner att för varje dag som går blir jag bara mer och mer fäst vid dem. Jag hade en alldeles speciell hamster för ett år sen som verkligen var min bästa vän, det kändes svårt när han gick bort och jag förstod verkligen hur mk ett djur kan betyda.

Hoppas ni fick en bra uppfattning av mig och det bra !

Här kommer en liten bild också Flört

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

TheGeneralIdea
0

Petra heter jag, 18 år och bor i Skövde, Västra Götaland. För tillfället studerar jag tredje året på IT-Gymnasiet, IB. Studierna tar upp det mesta av min tid, den övriga tiden brukar tas upp av min hamster, åka hem till familjen och pojkvän. Jag är mycket för kreativa sysslor så som konst, film, läsa och musik. Konst är också mitt största fokus i studierna.

Jag flyttade hemifrån för ett år sedan och bor i en etta med min hamster, Ylle. Visionen för framtiden är att studera utomlands och upptäcka saker. Jag är mycket nyfiken av mig.