Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1111 ggr
Pixer94
0

Tips på godsaker?

Hej,

Jag har en Guldhamster på nästan 3 månader som jag har haft i snart 4 dagar (från en uppfödare). Han är nyfiken av sig och kommer gärna fram och nosar på min hand och godsaken som jag har lagt i handflatan men tycker att den är helt ointressant och går iväg bara.

Jag har försökt med olika godis och grönsaksbitar men ingenting verkar han tycka är nå speciellt intressant..

Någon som har förslag på något gott som är svårt att stå emot?

Vad har era hamstrar för favorit godsak?

LisaKanin
0

Ekologiska (inte eko går säkert lika bra) valnötter och cashewnötter, solrosfrön, ärtor älskar min hamster.

Cafesinner
0

Min Yuki ÄLSKAR färskpasta, sådan där platt spagetti i kyldisken:P

jossa5
0

#2 Alltså rå pasta? Som du inte kokat?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Marro98]
0

Mina hamstrar älskar majs, ärtor & broccoli :)

Cafesinner
0

3 - Jo jag följer anvisningarna men det ska va färsk bandspagetti, alltså färskpasta som finns i kyldisken i matbutiker :P

jossa5
0

#5 Aa, okej. Får ta å prova det nån dag. Min tjej fick vanliga makaroner igår, och det var uppskattat. Första gången hon fick pasta. :P

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

LisaKanin
0

Plättar och pannkaka är uppskattat här också Glad.

[sara&skrållan]
0

Skrållan (min hamster) älskar mariekex,knäckebröd/mjukbröd,de flesta grönsaker,mesta mat (inte fisk).

Ska prova ge henne Barnmat ,har hört att det är uppskattat hos många hamstrar så skulle vara  ett tips att prova och så kan du prova ge din hamster hundkex om du inte gjort det.

Skrållan älskar hundkex och det är bra för tänderna nöts ner lite ;)

Skrållan tycker  det är mer intressant om godisen luktar mycket som tex paprika ;)

Hoppas du hittar något han gillar / sara & skrållan

Frosstis
0

pannkaka, ärtor, spenat (ifall du tar fryst så kan du lägga den i en sil och ta varmt vatten på), majs, pasta :) Kokad pasta brukar vara jättegott :) Men okokt går ju också bra.

Miik
0

Men den hårda pastan sväller väll i magen. eller menar du okokt färsk pasta som inte är hård??

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

tove1717
0

Min gammla hamster gillade allt. Men jag har haft många kompisar som har haft hamstrar och dem har inte gillat så mycket men dem älskar ost.

Frosstis
0

#10 Nej det tror jag väl inte. Jag har alltid gett min hamster många sorts pasta och spagetti som vart okokt :) Dom är ju hårda så dom filar ju tänderna lite också :D

Miik
0

ok, har läst det på en annan tråd.                                                                 Vill inte göra något dumt mot lilla magen bara   <3

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar