Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 497 ggr
FiffiLiina
0

Dräktighetsmysteriumet

Häromdagen märkte jag att Puffan har fått bebisbulor. Har vägt henne varje dag och hon går upp 5-8 gram varje dag! Jag har ärligt talat inte en blekaste aning om hur hon kunnat blivit dräktig! Har aldrig hittat henne i en hanes Bur.

En dag hade jag henne ute och hon fick springa av sig på mitt golv (har inga saker hon kan gå bakom eller sladdar hon kan komma åt såklart). Och jag TROR att det var den dagen jag hittade an av mina hanas burar öppen. Så det kan hända att det parat sig då. Men hon var inte där när jag kom in efter några sekunder igen.

Jag har tänkt på det sen jag såg bulorna men inte kommit fram till något. Hon har rymt flera gånger men har som sagt aldrig hittat henne i en hanes Bur. Men nu orkar jag inte tänka på HUR ungarna i magen blev till utan snarare om att bebissäkra buren. Ge henne mycket proteinrik mat m.m. Förut bodde hon i en miniduna ihopkopplat med en samla men nu bor hon bara i en miniduna då jag inte vill att hon ska skada ungarna när hon går i röret eller föda i röret.

Den misstänkte fadern är : Mapilamis Pavlo Creme sö Lh eller en av mina förra silversobel kh hanar som flyttade för ca 2 veckor sedan.

Så jag får se vilka färger som kommer och vilket hårlag som kommer. Kommer det lh är det ju solklart vem som är pappan. Men jag får se vilka färger som kommer så lär jag märka vem som är pappan.

Ojojoj, blir helt snurrig av allt…Skäms

MVH FiffiLiina

tove1717
0

vad är puffan för ras?

FiffiLiina
0

#1 Hon heter Puffin men jag kallar henne för Puffan. Klandrar dig inte utan tänkte bara då du vet;) Hon är en guldhamster :)

MVH FiffiLiina

Frosstis
0

Men ifall en kille flyttade för ca 2 veckor sedan kanske hon föder runt de här dagarna, eller så kanske hon borde ha fött? För det är ju nästan 2 veckor de är dräktiga..

FiffiLiina
0

Ja. Men det kan ju vara min hane som fortfarande bor kvar som är pappa också. Vi får se helt enkelt.:)

MVH FiffiLiina