Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 882 ggr
Anix
0

Oh herre

Hittade en annons på bloket där det stog såhär:

hej jag säljer både guldhamtrar och sibiriskadvärghamtrar och Bur.
guldhamtrar =100 kr
sibiriska = 50 kr

Burar
blå och vit storlek 47x30 med två våningar och två sibiriskadvärg hamtrar =200 kr

blå och svart storlek 49x37 med två våningar och två hamtrar 200 kr

stor Bur med 4 toner som man kan dela på två och 4 hamtrar 500 kr

vatten flaska och matskål med följer På bilderna var det en dunafun Bur som antagligen är den första stog det två "sibriskadvärghamstrar". Bara det att det är guldhamstrar!Skrikandes Tycker verkligen inte det här är okej! Hamstervadd i mängder är det också! Åhh jag hoppas att någon här som bor i stockholm kan "rädda" dom! Jag vill gärna ta dom och ge dom till ett omplacering eller något men har verkligen inte möjlighet. Förlåt för rörigt inlägg, så arg just nu!

Bruden-Mbuti
0

maria har hållit på med hamster i många år. hon vet hur de ska skötas.

om hon vill omplacera/sälja för att minska antalet djur så övriga får mer av hennes tid så är det väl inget fel i det.

att hon inte skriver annonsen på ett för er bra sätt kan bero på mkt tex att hon har ett annat modersmål, dålig kamera mm.

häng inte fan på väggen utan att veta hela orsaken.

detta om hamstervadd vet hon men valet är hennes, vill hon ha vadd och det fungerat hos henne då förstår jag att hon väljer att ha vadden. dessutom ägnar hon mkt tid med sina djur å har bra koll på dom.

monstermash
2

Fast hur bra kan man kunna hamstrar om man inte ser skillnad på dvärghamstrar och guldhamstrar, och har två guldhamstrar i samma bur…

Roonja
3

Tycker ändå att det låter helt fel det hon gör, även fast hon kanske ägnar all tid till hamstrarna så låter hon inte seriös alls. :/

Ser hon inte skillnad på guldhamster och dvärghamster är det verkligen inte bra. :O

Jenna_Nord
0

Kan faktiskt inte urskilja ur annonsen om hon säljer guldhamtrar 2 och 2 eller inte.

Om det är så att alla de hamstrar hon säljer i par är just dvärghamstrar och att hon sen har guldhamstrar utöver detta utan Bur?

Svårt att förstå tycker jag.. Men nog ser det ut som två guldhamstrar på första bilden, men dom kan ju fortfarande vara små och syskon..?

Mvh Jenna

Bruden-Mbuti
0

det är två av hennes ungar.

jag har också guldungar ihop tills de är 8v. tycker inte det är nåt fel i det.

Jenna_Nord
0

Nä de är det jag menar. Så jag tycker inte de är något "fel" i annonsen direkt.

Mvh Jenna