Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 649 ggr
[toftaholmskaniner]
0

På rymmen

Hej!

Min fina hamster har tagit sitt pick och pack (tömt matskålen) och stuckit från buren :/ Jag kan inte hitta honom.. Ska fortsätta leta imorgonbitti när det blivit ljust, då kan jag titta i källarförrådet.

Har någon tips på hur man kan locka på en hamster? Eller är det bara till att vända upp och ner på hela huset?
Kan visserligen räkna med att han är någonstans på nedervåningen eftersom buren är där, men nedervåningen består av 4 rum med massor av gömställen :(

*mår dåligt och saknar honom, är orolig*

Emmyz
1

Ställ fram en hink med gosaker i. Sen så lägger du upp en stege så att hamstern kan klättra ner i hinken. Men sen då den är i hinken, så kan den inte ta sig upp. Detta har fungerat då min hamster rymde :)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Anix
1

Det som Emmyz sa har fungerat för mig, du kan häla ut mjöl i en ganska stor ring och inuti har du typ majs, ärtor äpple och andra godsaker och en skål med vatten eller gurka, visa hamstrar är lite knasiga och vill gärna springa i hjulet, så ställ in ett Hjul också om du har. Då vett du iallafall i vilket rum den är i. Gör det i varje rum och stäng dörarna, försiktigt så inte du klämmer den. Lycka till!

//Anix