Hamstrar i bokhyllan?
Till marsvin kan man ju ta tillexempel en billybokhylla och fixa som Bur, skulle man kunna göra det till hamstrar, eller skulle de klättra ut alldeles för enkelt och rymma?
Kan man lösa det med att ha galler som ligger över?
Bokhyllan ska alltså ligga på rygg.
Nu utgår vi självklart till att måtten i bokhyllan är godkända att ha hamstrar i. Jag har läst burartikeln också, men hittar inte svaret på denna fråga..
Jag vet att man kan bygga burar till hamstrar av tex små bokhyllor, men jag vet inte om man kan göra det med en större, men det kan man säkert göra ;)
Ja, man måste ha gallerlock, annars så kommer du ha hamstrar i hela huset! ;D
Det borde ju vara praktiskt med en stor bokhylla, då får de ju större plats och man kan ha större flockar. Dessutom kan man ju dela upp det, så det är flera burar som man kan ha fler flockar i.
Ja, då får det bli galler… 
Vilken bokhylla är det man gör om till hamsterburar då, någon speciell?
Jag lyfter upp min fråga en gång till.
Skulle man kunna ha en stor bokhylla som Bur med en flock på 10 individer i den? Eller är det en för stor flock? Kanske mår de inte alls bättre utav att vara fler i en grupp? Då menar jag såklart dvärghamstrarna.
Återigen får ni tänka er att måtten givetvis är godkända etc.
Sök på google bilder "ikea hackers hamster" Så kommer det upp massvis med bilder på omgjorda bokhyllor. Bla en som har gjort om en Billy-bokhylla:) Jätteläckra burar verkligen!:D
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Så mitt svar är JA, man kan säkert ha dvärghamstrar i en omgjord Billy-bokhylla!:D Dock är jag inte så jätte påläst om just dvärghamstrar, så hur vida man kan ha 10 stycken i en flock vågar jag inte svara på.
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Tack för ditt svar och tack för tipset. Jag googlade, men tyckte inte jag såg något vidare användbart. Det mesta jag fick upp var normala Ikea loggar, även om jag hittade en del burar. Men nu vet jag att det går iallafall, sedan får jag se om jag gör verklighet av det.
Jag hoppas att någon kikar in och svarar på antal man kan ha i en flock snart också :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta är ju inte en billy bokhylla men riktigt snyggt gjort om man vill ge sig på ett lite större projekt!
#7 Haha, var inne på Youtube igår och såg den! ;P
#7 - Det är så jag eventuellt har tänkt mig att ha det faktiskt, men det beror på hur stoda flockar jag kommer ha. Det där tänker jag mig snarare om jag bara skaffar mig guldisar som ska bo en och en. Men tack så mycket för videon!
Har du möjligtvis svar på #3?
#9 Om man vill att den ska ara större kan man ju göra olika våningar, han har 3 våningar till en liten roborvski :)
Nej, jag tror en flock på tio hamstrar skulle bli väldigt ostabil. Det är ju inte alltid det ens funkar med två dvärgisar tillsammans så fler skulle jag inte pröva med. Men jag kan inte så mycket om hamstrar, bara om gerbiler