Yoghurt?
-hej jag undrar hur det är med yoghurt ?
Jag läste i en bok om hamstrar att man skulle ge sin hamster 1/2 dl yoghurt i veckan för att den skulle må bra ,men tvivlar lite nu när folk skriver om att dem kan vara mjölk intoleranta
Själv så brukar jag doppa mitt (tvättade) finger i yoghurt ibland och låta skrållan slicka. Men tänkte höra med er andra som vet/kan om vad ni tycker om yoghurt kring hamstrar ?

Jag ger aldrig några mjölkprodukter alls. Det är inte nturligt för hamstrar att äta sådant, alltså ger jag det inte. De näringsämnen som finns i mjölkprodukterna är inga problem att få in i kosten ändå. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag ger min hamster grönsaker , vissa frukter , och väldigt näringsrik mat då min är ev dräktig , jag ger inte mina hamstrar mjölkprodukter. :), har hört att dom kan få diarré av det ? , vet inte om det stämmer men men :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag är laktosintolerant. Så jag ger laktosfri yoghurt till mina ungar ibland, och inte stora mängder, men oftast inte till de vuxna, de får grönsaker, frukt, Barnmat m.m 
Är i också laktos så min hamster fick lie youghurt ibland :)
Okej tack för alla svaren !!!! dem hjälpte mycket så från och med nu så blir det inte någon yoghurt (kanske lite någon gång) för skrållan ;)
Tack! / sara&skrållan