Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 638 ggr
[sara&skrållan]
0

Yoghurt?

-hej jag undrar hur det är med yoghurt ?

Jag läste i en bok om hamstrar att man skulle ge sin hamster 1/2 dl yoghurt i veckan för att den skulle må bra ,men tvivlar lite nu när folk skriver om att dem kan vara mjölk intolerantaObestämd Själv så brukar jag doppa mitt (tvättade) finger i yoghurt ibland och låta skrållan slicka. Men tänkte höra med er andra som vet/kan om vad ni tycker om yoghurt kring hamstrar ?

Lojs
0

Jag ger aldrig några mjölkprodukter alls. Det är inte nturligt för hamstrar att äta sådant, alltså ger jag det inte. De näringsämnen som finns i mjölkprodukterna är inga problem att få in i kosten ändå. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fiona1234
0

Jag ger min hamster grönsaker , vissa frukter , och väldigt näringsrik mat då min är ev dräktig , jag ger inte mina hamstrar mjölkprodukter. :), har hört att dom kan få diarré av det ? , vet inte om det stämmer men men :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Roonja
0

Jag är laktosintolerant. Så jag ger laktosfri yoghurt till mina ungar ibland, och inte stora mängder, men oftast inte till de vuxna, de får grönsaker, frukt, Barnmat m.m Glad

Frosstis
0

Är i också laktos så min hamster fick lie youghurt ibland :)

[sara&skrållan]
1

Okej tack för alla svaren !!!! dem hjälpte mycket så från och med nu så blir det inte någon yoghurt (kanske lite någon gång) för skrållan ;)

Tack! / sara&skrållan