Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 3503 ggr
numnumnum
0

Återanvändning

här kan ni skriva om saker som ni egentligen hade tänkt att slänga men som hamstern fick istället, då menar jag tex: pringles rör, leksaksbil, filt, ryggsäck mm, låt fantasin flöda. skriv gärna också om saken var omtyckt av hamstern.

Flört

Roxie
1

Pojkvännens strumpor Oskyldig

// Sofia

Charlie2006
0

Här blir det pringles rör då när jag har det hemma, dock blir det inte så ofta Flört. När dom väll får det så sover dom där i. Även ex mjölkartonger, äggkartonger och toarullar är något som uppskatas starkt hos både hamstrarna och mössen. Hos mössen blir det strumpor som igentligen ska slängas.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

numnumnum
0

#1 blir din pojkvän verkligen så glad när du tar hans strumporFlört

Annisch
1

Nästan alla sorts kartonger.. toa-rullar, äggkartonger, pringlesrör, pasta kartonger, flingpaket osvosv..

Köpte förut sånahär bomullspinnar/tops i plastburkar, som nu används som sandbad till några. Och locken till dessa har blivit tallrikar till Färskmat Skrattande

Sen flera andra små bra plastburkar har blivit matskål nångång, även lite större sådana till sandbad.. och locken - som tallrikar. :)

Har även använt smör-byttor till sandbad, brödkorg till klätterleksak, ljuslyktor som hus och sånt. :) tycker det är himla kul när man hittar nya användningsområden *långt ord* till gamla/oanvändbara saker annars. Och hamstrarna klagar då inte Flört

numnumnum
0

4# det var riktig återanvändning och som du säger, hamstrarna klagar inte.

JaneDoe
1

Kartonger, pringelsrör, krukor, plastbunkar som sandskålar.

Pringlesrör har alla de springer i dem men det är allt så de är väldigt hållbara.

Bollar som barnen inte ville ha längre.

Strumpor är populärt o bädda med.

numnumnum
0

är det inga fler som återanvänderCool

Smulipop
0

Jag återanvänder pringlesrör, (redan sagt då men..), äggkarotnger, mjölkkartonger, (också redan sagt.. xD ) osv osv.Glad

[Marro98]
0

Kartonger & toarullar :)

Kartonger är en stor favorit enligt Topas eftersom att han hellre har en nerrgrävd kartong (i spånet) än ett trähus ^^

jossa5
0

Toarullar, äggkartonger och pringlesrör har jag använt. Klippte sönder ett flingpaket igår, för att "isolera" springhjulet så hon inte kan fastna och göra illa sig.

Men strumpor? Får dom hela strumpan då? hur gör ni då? Klipper sönder strumpan så dom inte kan krypa in och fastna? :S

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Frosstis
0

Youghurt paket (sånna 1 kg), pringlesrör, tomma kartonger, glasskartonger, skokartonger, äggkartonger, toarullar, tröjor att sy med, kapla-stavar, kartong-boxar, och massa annat. Finns massor att göra!

Zaviie
0

Kartonger, äggkartonger, pringelsrör, mjölkpaket, tegelrör, glasslådor

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[Marro98]
0

Juste!
Äggkartonger också ^^

Roonja
1

Kartonger, äggkartonger, glasslådor, pringelsrör, kinaplastlådor(som riset ligger i), toarullar m.m Skrattande

kimky
0

Kvistarna från vindruvor

Bruden-Mbuti
0

olika kartonger till hus.

rör,tex prigles,toarullar,tygrullerör etx.

vvs rör, bitar efter bygget.

burklock till blötmaten.

tidningar som rivs till remsor som bomaterial

sockor,t-shirts till hyllplan,hängmattor eller bomaterial

fruktträdskvistar efter trädbeskäring

trasiga lerkrukor som hus

byttor(smör,glass etc) till sandbad

större byttor som transportlådor

äggkartonger som klätterleksak eller bo

den mest uppskattade återanvändningsprylen var nog när nadias ena tygsko tappade hela sulan och blev ett hus till en av hamstrarna.(sulan slängdes, själva skon blev ett bo)

har nog använt mer prylar med kommer inte på det nu

Nilla_93
0

Alla kartonger klipper jag snyggt till som fina hus och slott.

Sen kortade jag av mina Jeans och det använder min guldhamster som sovsäck.

Köttfärslåda som toalett väldigt smidigt att byta till en ny när någon bitit hål i botten.

Toarullar..

Och när mamma inte vill ha sina nötter och frön till son frukost längre knycker jag och gör det till en hamstergodis blandning.

Lojs
0

Allt i kartong som inte är stora papplådor går till hamstrarna och mössen, det uppskattas verkligen! :) Även tidningar återanvänds. Jag har tidningspapper (utan häftklamrar) under ströet i burarna, det gillar vissa hamstrar att plocka sönder och boa med, plus att det är lättare att plocka ut ströet med tidningspappret när man städar. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cafesinner
0

Pringles-rör, enstaka strumpor, katrtonger till allt från telefon till locktong och pasta…toarullar.. uhm.. ja allt möjligt :P klipper sönder gamla handdukar som bäddmaterial också. Äggkartonger..