Brage x Lumene
Igår parades Brage, brunörad sobel långhår med Lumene, cinnamon umborous långhår.
Brage är efter Royalz Ghostbuster, offwhite lh och Exentrion's Ginova, sobel bö | Lumene är efter Themisto, normalfärgad d.s rex lh och Sulfidas Cally Calida, normalfärgad umb lh.
Två trevliga hamstrar, som har bra typ. Brage har bra hårlag, dvs även långt hår över ryggen. En äldre pojk som fyller 2 år i januari och är från min första guldhamsterkull, men still going strong.
Förväntade hårlag: Långhår, eventuellt rex.
Förväntade teckningar: Umborous
Förväntade färger: Normalfärgad, rost, cinnamon, creme, creme rö, caramel, caramel rö, sobel, sobel bö, mink, koppar, svart, dove och choklad.
Gammal bebisbild på Brage:

En bild på Brage som är fotad igår.

och Lumene:

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vilka vackra föräldrar! Håller tummarna här hemma på bebisar!
En rex skulle man ju inte tacka nej till.
Åh.. en bö sobel hade suttit finfint här hemma! Underbara föräldrar, håller tummarna!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
En koppar eller en min rex får verkligen komma hit, även en som inte är rex. 

Fina, fina barnen!
Åååh spännande!! Themisto och Calida vinkar och ser fram emot att bli morföräldrar
Hoppas det tog, kanske en liten pojke får flytta hit sen
Tack så mycket. 
Hoppas mycket på denna parning.
Kunde först inte bestämma vilken hane jag skulle använda till Lumene, men tror Brage blir toppen till henne. 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Så fina föräldrar. Ungarna blir nog otroligt söta de med :)
#6 Brage är perfekt för Lumene! jättefin, så himla fint med brunörad sobel 

#8 Håller helt med på båda delarna:)
En rex eller rexbärare om inga rexar kommer och färgen Cinnamon umb, hane eller ev hona skulle jag vara sugen på!!!!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
fina föreldrar!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Jag ser bebismage, jag ser bebismage. 

//Frida
Jippiiiii! Hurra!
Hoppas det kommer en liten sötnos till miiig! 

Vad härligt, hoppas allt går bra!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#13 Lumene tycks verkligen vara svår efter marie kex… Fnissar
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Haha tjockis-tjejen!
Vad kul att höra, ser fram emot bebisar!! 
Hoppas på någon/några umb barn till mig.
Tycker hon är stor för att vara så kort gången. 
#14 Hoppas på några stycken, så man har att välja på. :)
#15 Ja det får vi hoppas. :)
#16 Första gången hon fick och hon blev som galen, blev dragkamp om marie kexet. 
#17 Hihi ja helt klart en matglad tjej. 
//Frida
Imorse hördes det små hesa pip pip från boet. 
Kollar mera ikväll eller imon om alla mår bra, då Lumene fortfarande hållde på att föda. Smög ner lite gott till henne ellerfall, saker jag vet hon gillar, så får hon äta det senare.
//Frida
Spännande :D
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Grattis =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#19 Grattis! :D Det ska bli roligt och se vad det blir, det kanske blir en pojk/flickvän till Sockans unge jag sparar, Sockan föder också idag! 
#22 Då år vi gratta dig också till bebisar 
Amor vincit omnia
Åh vad kul! duktiga gumman!
Grattis till bebbarna! 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Tack så mycket. 
Ska bli intressant att se vad dom kan dyka upp i färgväg här. :)
#22 Vad roligt att dom får samma dag.
Håller tummarna att allt ska gå bra för henne, Lumene hälsar att det är riktigt mysigt med bebisar.
#24 Hon är superduktig. :) är lugnet själv, bara kollade upp på mig när jag gav henne mat, och tyckte jag skulle stanna och mata henne med ärtor.
//Frida
#26 Tack, hoppas alla Lumenes bebisar överlever! 
#26 gud vad gulligt att vilja bli matad med ärtor mitt i allt, så sött 
Amor vincit omnia
#23 Tack! :D :P
Grattis!! hoppas att det har blivit många fina bebisar och att alla överlever :)
Stort grattis!
Hoppas allt går bra nu!
Justin Bieber - 23/4 13 
13 små ligger det i boet,
men Lumene har fortfarande bebis/ar kvar i magen så får se hur många det kan tänkas ligga där imon.
//Frida
Oj, så många
Hur går det för henne nu? Mår hon och alla bebisar bra?
#33 Det går inte så bra.
Fortfarande bebisar kvar i hennes mage, så är väldigt orolig för henne. Masserat henne, men till ingen nytta. Så är beräd med att få åka in med henne till vetrinären.
Bebisarna mår bra, och har mat i magen, friska som små hamsterungar ska vara, men vill häldre att Lumene ska må bra och klara sig.
//Frida
Usch håller tummarna för Lumene, detta är sånt man verkligen inte vill drabbas av 
Amor vincit omnia
Tog ett sista försök att massera hennes mage, innan jag skulle åkt in. Lumene fick ut en dödsfödd unge, så nu känns hon tom. Är så lättad, och hoppas det inte gick för länge bara. men nu låtter jag henne vara och ta hand om sina små, så kollar jag till henne hur hon mår ikväll.
Lite sur är hon på mig nu dock, att jag haft henne ifrån hennes små, så nu får hon vara ifred. men sur får hon vara bara hon mår bra. :)
//Frida
Ohh, så skönt att höra att hon fick ut bebisen, så hoppas vi att allt går bra för henne nu, sur kan hon vara så mycket hon vill, hon kommer gona till sig sen igen 
Amor vincit omnia
Vilket sammanträffande, jag masserade Sockan och kände nu inga ungar!Men det blev bara 4, och jag hade 15 i kölistan. 
Åh, det är riktigt skönt att höra. 
Grattis till bebisarna!!
Och så skönt att höra att hon fick ur sig alla!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#37 Ja hon får vara sur bäst hon vill.
Tror dock inte hon klarar av att vara sur mera än några minuter.
#38 Ja värkligen ett sammanträffande. Härligt att höra ellerfall att det inte finns några fler i hennes mage. Man får tänka så att du ellerfall har några kvar, att du har någon till dig själv att spara. :) och att Sockan kommer klara sig. 
#39 Tack så mycket. 
//Frida
#40 Ja, exakt, det är så jag tänker, det spelar ingen roll att det blev 4, det viktigaste är att min ängel lever och de 4 ungarna! 
Lumene har tagit igen sig nu och är sig själv, pigg och glad. :)
//Frida
Åh vad skönt att höra att hon mår bra, var väldigt orolig där ett tag. Vad mysigt med bebisar, blev det 13 stycken sammanlagt nu då? Ser fram emot att se dom små när dom blir äldre
#43 Det blev 13 små marsipanhamstrar. Räcker och blir över för Lumene. 
//Frida
#44 Oj, vilken tur att det blev så många! 
Detta kommer bli en rolig kull att följa!
Håller med. :)
Kollade lite på dom när dom låg i boet, när mammsen var och åt mat. Samtliga är mörka (nf, rost, choklad? och eventuellt sobel bö), inga rödögda vad jag kan se. Kan såklart ha fel. 
//Frida
Finns 1 svart hane och 1 svart hona, om dom inte är väldigt bra nf umb.
Sedan är resterande nf, kan inte se om någon av dom är umb eller inte än.
Blev 7 hanar och 4 honor, då 2 inte klarade sig, vilket jag misstänkte skulle hända, då dom inte mådde så bra.
//Frida
Vad tråkigt att höra att två inte klarade sig. Men 11 stycken är ju även många det :) Hoppas det finns en liten nf umb rex hane bland dom kanske 
Troligen är samtliga nf:ar, umbar. :) Då dom har gråa magar och halvmånar.
//Frida

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Dom har fått sina namn nu , kan ändra sig dock efter hand. :) Namn efter Växter.
Honor:
Svart - ?
nf umb - Ögontröst - standby
nf umb - Ängsviol
nf umb - Vildkaprifol
hanar:
svart - Tigertass
nf umb - Blomsterböna - standby
nf umb - Backdunört
nf umb - Nattglim
nf umb - Trollduva
nf umb - Åkerbär
nf umb - Ärtörne
//Frida
Vart finns du?:)
MVH FiffiLiina
#54 Utanför Göteborg. :)
//Frida
Ska bli kul och se de små bäbblorna sen, har dom börjat krypa ur boet än? 
#56 Jajamen, dom har börjat smått att äta Färskmat från matskålen. :)
//Frida
Nu har barnen börjat öppna ögonen.
Så kommer troligen bilder imon, eventuellt ikväll.
Ett färgglatt nedkladdat gäng springer runt i buren nu.
Blir mycket jobb för mammsen att tvätta rent barnmaten från dom.
//Frida
Bilderna är väl inte dom bästa.. men vissar dom ändå. :)

Söta Tigertass, svart umb? hane.

En nf umb hona

//Frida
Åååh, vilka sötnosar! 
Så små söta 
aww
Mvh Sarah
Foton på honorna, hanarna får bli fotograferade en annan dag. :)
Ögontröst ---

Ängsviol ---

Vildkaprifol ---

Påsklilja ---

//Frida
Åh, sötnosar
.
Justin Bieber - 23/4 13 
nämen
Mvh Sarah
Gullepluttar!
Min favvo var Ängsviol, så himla vacker! 
Åh finisar! Gillade verkligen Ängsviol :)
Min favorit är ögontröst men alla är såklart jättefina!:)
MVH FiffiLiina
När kan man börja tinga? Sugen på ängsviol:)
Ängsviol älskar kameran helt klart.
Ögontröst stannar nog kvar här hemma. Eventuellt en av hanarna också.
Några snabba bilder på hanarna. Åkerbär kom dock inte med på bild.
Ärtörne ---

Trollduva ---

Nattglim ---

Backdunört ---

Blomsterböna ---

Tigertass ---

//Frida
#71 Tänkte börja ta tingningar nu till veckan. :) Ängsviol är paxad som det ser ut nu.
//Frida

Men jisses vilka finingar.
Åh så söta 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En söt Blomsterböna. :)

En liten tröttis. 
//Frida
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film på småbarnen och mamma Lumene, som är filmad inatt. :)
Buren ska såklart byttas mott en större, och dom ska få massa saker att kunna greja med och undersöka. :) Underlaget är inte smutsigt det är deras mat blandning, som jag lägger direkt på underlaget. :)
//Frida
Men vilka sötnosar! 
Helt underbara!! Så kul att se hur framåt dom är!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Så mysiga dem är! Och stora med :) Nya bilder snart? ;)
Så söta!
De verkar väldigt lika i sättet på mina ungar och Sockan, liksom, vill UPP! 
Tack så mkt :) ja dessa vill upp, gärna upp och mysa först. Vissa gillar att man leker med handen med dom.
//Frida
Omg vilka sötingar!
Ser ut som att mamman bara vill bort från sina ungar
Nä, men jättesöta iallfall :D
Haha, Lumene verkar vilja ha uppmärksamhet. Älskar när bebisar klättrar upp på armarna, finns inget mysigare. Söta är dom!
Nya profil bilder på barnen, fotade i fredags.
Vildkaprifol, otingad.

Ängsviol, tingad.

Ögontröst, standby

Påsklilja, tingad.

Tigertass, otingad

Backdunört, tingad

Blomsterböna, tingad

Nattglim, tingad

Trollduva, otingad

Ärtörne, otingad

//Frida

Oj, vad jag dog lite över Ögontröst!
så fina!
Söta, längtar tills jag får pussa på Blomsterböna

#90 De borde väl vara redo att tassa hemifrån snart?
Ärtörne
MVH FiffiLiina
Konstigt. Hela texten gräsvall. Det ska stå: Ärtörne
MVH FiffiLiina
Men Gud vad irriterande. Får skriva när jah kommit hem till datorn istället:)
MVH FiffiLiina
Tror också det snart är dags att hämta hem :) Ängsviol och jag ska ha såå mysigt :)
Ärtörne
MVH FiffiLiina
Ja dessa är flyttklara snart. Funderar om jag vill ha kvar dom tills nästa vecka, annars är det tänkt att dom är flyttklara den 27. :)
//Frida
Nu sitter jag vid datorn. Nu kan jag skriva det jag skulle^^
Ärtörne<3
Så fin!
Helt kääär ^^
MVH FiffiLiina
#98 Han är superfin. :)
//Frida
Åkerbär, den enda som inte kom med på ett enda foto här :-) är på vög till oss och de djupa skogarna i Norrland…myys :-). Tack för att det gick att lösa!
åhhhhh !!! Tigertass