Men hur gick det till! :O
Obelix Dream Girl(råttan) Offwhite roan kh skulle jag hämta hane till och sedan skulle det få bli en liten dejt här hemma.
Men senaste dagarna har hon gått upp enormt i vikt. Och nu kände jag, hon har ju bebismage, en riktig stor sådan.
Men hur kunde det här gått till. Jag fick tänka en stund och kom på att hon rymde för drygt 2 veckor sedan när jag skulle sova. Jag hittade henne på golvet och stoppade in henne i buren, och trodde såklart att hon inte kunde rymma in till någon.
Men jag tänkte efter igen och kom på att brevid Honungs bur(ända hanen i mitt rum) så står en gallerbur där Ice Angel bor. Jag tror att hon lyckats gå upp på den sedan ner i Honungs Bur och parat sig.
Sen upp igen genom vattenflaske vägen. Vattenflaskan hänger ganska långt ner och Råttan är en riktig listig rymmare.
Så nu får jag se hur det går. Men jag hade tur i alla fall. Råttan är troligen offwhte-gul vilket betyder att jag måste para henne med en vilttecknade och sedan behålla en hane, då är jag säker på att de gula är borta och sedan sälja resten som är creme till sällskap med avelsförbud. 
Men det var en lustig överaskning. Dörren var öppen till mitt rum, så hon kunde lika gärna smitit ut och parat sig med Jumanji caramel, och då hade det inte varit bra. En offwhite-gul+caramel parning. :/
Här är mamma Råttan
Det verkar inte gå att ladda upp bilder, försöker sen. :)
Ojsan Vad är honung för färg då? 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
klickar jag på krysset så kommer bilden upp.
ibland är de riktigt smarta å lyckas rymma. de tar saken i egna händer när inte matte fattar vad de vill 
#3 Han är Brunörad Silvergrå (hetrozygot) umb lh. 
#4 Såg det jag med nu. Så jag laddar upp en bild på Honung nu! 
Här är han! :)
Och här kommer en till Bild på Råttan! 
Tänk så duktiga och påhittiga dom kan vara när dom får bestämma själva
Jättefina hamstrar båda två, blir nog superfina bebisar:)
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#7 Hhahaha, ja. 
Tack, det hoppas jag. 
Åhh, Honung är sååå fiiin! 
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Åh vad snygg han va :)
Älskar dem båda två, underbara bilder!
Man blir fasiken aldrig klok på hur i hela fridens dagar de lyckas ibland.. nu gick det ju bra, ingen tog skada å hon var ju i bra ålder också med tanke på att du ändå tänkt para henne och så.
Men att det kan klättra in till någon annan, göra det "dom ska" å sen ut igen är ju helt otroligt! Vore mer logiskt om du hittat henne i hans Bur kan man tycka, men hon ville nog inte övernatta hos honom helt enkelt.
Kanske var rädd att det skulle bli pinsamt dagen efter sitt lilla one nightstand? ;D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#11 Hiihi, tack! 
Ja, Råttan, hmm hon är helt otrolig. Hon lyckades komma ur som 130 liters låda(säkrade buren helt sen), upp på Ice Angels Bur och ner i Honungs och sedan ut igen. Helt otroligt. På inte så lång tid heller. Och nu är det dags när som helst. Hon är helt enorm!
Men det var verkligen tur, hon fyller ganska snart 8 månader. Så jag skulle hämta hanen för några dagar sedan, men det blev ju inte så. hahah! 
Hade inte tänkt para Honung dock då han är tingad till en tjej. Men ibland händer sånt utan att man egentligen vill. :/
Nu håller hon på att föda, tittade till henne för att se att allt var bra. Och drog illa kvickt upp handen ur buren när jag såg att hon skulle föda. :) Nu får vi se hur det går. :)
Spännande! Hoppas det blir fina ungar, oavsett vem hon lyckades para sig med :P
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#14 Hhahah, ja. :)
#15 Det är hon verkligen hahah. ^^Dem tackar.
Igen verkar det som jag har otur. Hon har verkar men hon föder inte. Hon fick blod i underlivet igår kväll. Och hon har inte fött nu. Så jag är rädd för att något är fel. Ska titta till henne när jag kommer hem och se vad som hänt.
Råttan har 2 stora tumörer i magen. Trodde det var ungar för hon rymde för 18 dagar sedan. Men en dag har hon gått över och det är stenhårt i magen, inga ungar, det käns. Tumörerna väger 30 gram och växer med enorm fart. Jag kommer avliva henne imogon. Det finns ingen stor chans att hon går över 3 dagar.
#17 Nej fy vad tråkigt! Beklagar sorgen <3
Nej, vad hemskt! Stackars liten!
Jag är ledsen för din skull! 
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Neeeej ronja vad tråkigt !:(
Usch va tråkigt Ronja!! 
Styrke kramar till dig!<3
Ush vad tråkigt.
Beklagar, och styrkekramar till dig.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Fy så tråkig
Skickar tröst och styrkekramar till dig.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Tack så mycket allihopa. 
Jag ska åka in med henne idag till veterinären och låta henne somna in. Min sötnos. 
Åh fy vad tråkigt :( Beklagar verkligen!
Tack så mycket Emilia!
Beklagar
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Tack. :')
Gud vad tråkigt :( Så hemskt :(
Ja det är jättetråkigt! :(
Vad tråkigt att höra!
Beklagar sorgen!
Tycker att du ska slippa alla tråkigheter, tycker du fått för mycket av det dåliga på sista tiden! 
Neej, men lilla Råttan
.
Beklagar verkligen Ronja. <3
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
usch ronja, va jobbigt! beklgar verkligen
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
#32 Tack så mycket Alice. :') Ja, nu har mycket hänt på sista tiden, hoppas att det kommer något gott ur allt detta. :')
#33 Tack så mycket! :')
#34 Ja, det är jättejobbigt att förlora henne! :'( Tack! :')
#35 Ja, hoppas det vänder nu och att det bara händer massa bra grejer för dig nu! 
#36 Tack, det hoppas jag med! 
Nu kan jag meddela att min underbara tjej vandrat vidare! 
Usch jag beklagar Ronja. Hoppas du får lite tur med dig snart. Du har ju haft sån otur det sista :(

Neej! Beklagar verkligen
Stackars dig :(
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Beklagar! 
#39 Tack, det hoppas jag verkligen! :')
#41 Tack så mycket! :')
#42 Tack! :')
Usch vad tråkigt beklagar Ronja!:(
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#44 Ja, det är tråkigt!
Tack! :')
Men nej, vad hemskt att höra
Tycker så synd om dig som har varit med om så mycket tråkigheter det senaste.
Vila i frid lilla tjejen! och styrkekramar till dig Ronja!
#46 Åh tack så mycket! :')