Tips på BRA hamsterhjul?!
Någon som har tips på bra hamsterhjul som håller? Har dessa rolly Hjul till mina nu (se bild) Och dom håller inte. Alltså, hjulet håller ju såklart, men plastgrejen man sätter upp dom med håller inte, den går av efter ett tag. Vet inte HUR många som gått av här hemma - blir trött på det, kan ju inte köpa nya Hjul som går sönder hela tiden, då är det bättre att jag köper något som är en aning dyrare, men som håller! så nu vill jag ha tips på Hjul! Det är till guldhamster! Tack!
Jag har haft sådana med när vi hade hamster och min sambo fixade med en metallgrej istället för den gula och det fungerade galant. Fråga en händig person i din närhet så fixar det nog sig. :-)
#1 Okej, tack för tipset! :)
Och gnisslar det för mycket så kan man olja det med liten gnutta matolja. :-)
Tyckte dom hjulen var dom bästa förutom grejen i mitten.
Plasthjul på ställning eller sånna där gallerhjul (med små hål, istället för stora mellanrum om du vet vilka jag menar)
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/loebehjul/227543
såna har jag hört en del postivit om, ska skicka efter det till mina :)
Jag har den som #5 har beställt och två metallhjul. Är jättenöjd med den som #5 tar upp :). Ta i 28cm :) Den står stabilt, bra storlek och den låter ingenting :) Lätt att rengöra med då man kan plocka bort den yttre delen.
:)
Storgillar sådana här metallhjul. Om de gnisslar är det bara att dutta på lite olja, fixat. Säkra och kommer i bra storlek + lätta att göra rent.