Ta med henne över helgen?
Hej!
I november skall jag åka upp till fastlandet och hälsa på en kompis som bor i Gustavsberg. Jag bor då på Gotland.
Kommer alltså åka gotlandsfärjan över och sedan ta bussen till centralen där de kommer möta mig och köra hem mig till dom. Ser fram emot det. Hemresan blir då det samma, bara det att de lämnar mig vid centralen och så tar jag bussen till nynäshamn och färjan hem.
Då undrar jag såhär, kan jag ta med min hamster Saga på den resan? Hon kommer få åka i en transportbur under resan, kan jag lägga in en bit gurka så hon får i sig vätska om hon vill ha?
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag tycker det är ok , om man har en stor låda med spån , papper, mat, gurka , vattenflaska .
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
hur länge ska du stanna?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#2 Över en helg, men problemet är att jag typ "måste" ta med henne, för min familj bara matar och hon mår jättedåligt om man inte pysslar med henne.
Tycker det är helt ok, om du tar med hennes riktiga Bur och har en hyfsat stor transportlåda med mat, spån, vatten (gurka går säkert fint!) och ett hus. Ifall du bara lägger i en gurkbit så är nog risken väldigt stor att hon blir sjukt stressad och rädd.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Nja , tycker du och kompisen borde ägna er åt varandra och inte din hamster :) Tror den mår bättre av att stanna hemma än att åka iväg en hel helg. Ska du ha med hennes Bur då eller?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#5 Problemet är att min familj bara lägger in mat när jag inte är där och då mår hon riktigt dåligt, gnager på gallret och gör ett konstigt skrikande läte när hon ser en. Alltså är jag egentligen den enda som håller på med henne.
Har du en lekhage eller liknande som din familj skulle kunna släppa ner henne i någon timme om dagen medan du är borta? :)
#7 Tyvärr är inte det möjligt för katterna och man behöver då ha uppsikt hela tiden. Och även om det kunnat gå så orkar de inte ens göra det.
Men ska du ta med buren till kompisen eller? Hon klarar sig nog med enbart mat och vatten över helgen så hon slipper en resa med ev. förseningar osv som gör att du & hon får stå i kylan och vänta. En hamster är inget djur man bara tar med sig någonstans bara sådär! :)
9# Ja
10# Haha, nejnej 
Men det är så att det kanske blir längre än en helg.
#11 Hur gör du med dina kaniner då? Är det okej att de får sitta i en Bur utan uppmärksamhet, men inte hamstern? :) hehe
12# Dom ska min kompis vakta. Men inte hamstern för hon är livrädd för dom. (konstigt nog)