Marsvinsmat till hamstrar???
Min hamstermat var slut, så min morfar skulle köpa hamstermat på vägen hem till oss. Då hade han köpt marsvinsmat! Jag tror att det är samma sak ungefär, men det är vassa höstrån som jag inte tror är bra direkt… kan jg använda maten ifall jag plockar bort höet?
Tacksam för svar!!!
Snälla, kan någon svara!!!
vad jag har förstått så är det inget protein i marsvinsmat. och hamstrar behöver protein. Det är det i vanlig hamstermat.
visst du kan nog ge det bara du ger din hamster protein varge dag då.
kom då ihåg, inget stekt eller med kryddor på!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Ok, jag kan väl använda lite av den, så länge som jag orkar att ge henne annat proteinrikt också, sen får vi väl köpa ny… marsvinsmaten kan jag ge till en kompis som har marsvin… ok.. tack för svaren!
Självklart kan du ge av marsvinsmaten, marsvin ska ändå inte ha gnagarblandning. Jag ger mina kaniner en blanding av smådjursblandning, parakitblanding & papegojblandning :) Och protein ger man ju ändå sin kanin så :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
nån gång kan du ge marsvinsmat.
marsvinsmaten kan innehålla torkad lök. hamstrarna brukar slänga de bitarna i kisshörnan. mina har gjort så när de fått marsvinsmat. likaså höbitarna slänger de eller bygger bo med.
marsvinsmaten innehåller c-vitaminer och salter. ge därför bara nån gång ibland. i nödfall.
skulle din hamster dricka mer än vanligt efter att ha ätit marsvinsmaten så bli inte orolig. det är bra att hamstern dricker mer och rensar kroppen. saltet kan annars stanna kvar i kroppen och bilda njursten.