Polly Waffle ♥ Cookie
För ett tag sedan så parade jag två av mina hamstrar. Denna gången så fick Polly Waffle och Cookie gå på en romantisk dejt :)
Polly Waffle, choklad långhår
e: Exentrion´s Gintaro Exclusive (choklad långhår rex)
u: Malibu (choklad långhår satin)
Cookie, normalfärgad långhår
e: Bibo (normalfärgad långhår)
u: Opossums Just Me (normalfärgad långhår)
Parade: 10 augusti
Beräknade att födas: 26 augusti
Förväntade färger: Svart, chokald, normalfärgad creme?
Förväntade hårlag: Långhår och förhoppningsvis rex

Och en ganska så dålig bild på föräldrarna
hej! Vart bor du? :) kommer det någon chokladhona är jag ev. intresserad!
www.lillamalin.blogg.se
Vad roligt!
Jag finns i Tyresö, söder om Stockholm. Man får väl hoppas att det blir en liten chokladhona då 
Det är nu 7 små ungar i boet och alla är mörka så de blir antingen choklad, svarta och/eller normalfärgade ungar.
Imorgon så blir dom 1 vecka och jag längtar tills de ska öppna sina ögon så man kan fota och kolla deras kön 
Det ser ut att bara vara normalfärgade men om man jämför med mina tidigare kullar så är det två ungar som är mycket ljusare än de andra och vissa är mycket mörkare. Kan det ljusa vara rost tro? Eller kan det inte komma i denna kombination? Jag är inte så jätte bra på genetik så det är därför jag frågar :)
Sen undrar jag även vad de mörka är för färg. Kan de kanske vara normalfärgad mörk? När de blir lite äldre och har öppnat ögonen så kan jag lägga in massa bilder så det blir lättare att se färgen på de små.
Det är nu fortfarande 7 små pluttisar kvar i boet och mamma Polly är jätte duktigt tycker jag. Så himal snäll och go mot sina jobbiga ungar 
Putt! :)
Finns det ingen som kan hjälpa mig?

Hjälpa dig med vad, färgerna?
Det kan ju ingen göra säkert förrän man får se bilder. Innan dess kan man ju inte säga nåt:)
Okej, jag får väl vänta tills de öppnar ögonen :)
Nu har jag tittat alla könen och jag är 99% säker på att dom men man vet ju aldrig :)
Det är i alla fall 4 små flickor och 3 små pojkar alltså sammanlagt sju små bajskorvar i boet. Det är så himla gulligt eftersom de springer runt i buren och ser knappt ingenting. Det ser ut som om de har ett rally-race :)
Jag har i alla fall fotat lite idag men lägger upp de imorgon då jag inte riktigt orkar just nu
Sååå söta! 
#14 Det är en rost. 
Tack så mycket!
Ja jag trodde det men var inte helt säker 
#6 är rosten en hane? :)
Vilken färg är hanarna?
ser ut att vara normalfärgade kanske?
#17 Jag vet inte riktigt om just den ungen är en hane men det finns 2 rost hanar :)
#18 Två av hanarna är rost och ev. två av hanarna är normalfärgade. Jag är inte helt säker på de normalfärgade :)
Ååh vad sugen jag blev nu! Såg att du bor i Trollbäcken, det gör jag med! Kanske är grannar? 
#24 Gör du? Vad roligt! 
Guud så söta.. älskar rost! Roligt att se att Våfflisen blivit mamma också :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#26 Ja jag tycker också väldigt mycket om den färgen och tyckte det var lite roligt med en lite "annorlunda" färg för mig då jag aldrig fått de i mina tidigare kullar :)
Ja detta blir ju hennes andra kull och hon är ju så himla duktig tycker jag! 
Naaw, ja det är alltid lite extra roligt med "nya" och andra färger än man vanligtvis får. Det gör det hela lite mer spännande :p
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja precis! :)
Jag är ev intresserad av en rost hane! Så du får gärna kontakta mig när det börjar närma sig flytt så hänger jag med i denhär tråden så länge :D
Nu har alla ungar fått namn och nya bilder är tagna. Jag är nu nästan helt säker på könen då jag fått lite hjälp. Dessvidare så är det så att det endast är en rost hane och nu är det 4 hanar istället. :)
Hanarna:
1. Trocadero - normalfärgad långhår
2. Zingo - rost långhår
3. Fanta - normalfärgad långhår
4. Sprite - normalfärgad långhår
Honorna:
5. Orangina - rost långhår
6. Cherry - rost långhår
7. Cola - normalfärgad långhår
Åh Zingo!
ser framemot att följa deras uppväxt, dom kommer bli så snygga! 
Ooh Om transport skulle ordna sig skulle jag absolut vara intresserad av en Rost :)
Pastrys Hamsteruppfödning
Uppfödning av Guldhamstrar i Creme och Vilbaserat Långhår
Köping, Västmanland
#41 Vad roligt!, vart bor du? :)
#42 I köping :) Så det är nog inte helt omöjligt :D
Köping, Västmanland
#44 Om inte har jag en kompis som kommer ner hit från sthlm vecka 44 :) Så de går nog alltid o lösa :D
Köping, Västmanland
#45 Ja, det är det som är roligt med andra hamsterfolk 
För att se fler bilder på kullen så kan man gå in på min hemsida www.alexinas.weebly.com. Där finns en massa bilder på alla ungarna 
Imorse så lämnade den normalfärgade hanen Trocadero oss. Han var den minsta ungen i kullen och kunde knappt gå. Även fast han var så liten så var han en av de snällaste och älskade att få komma upp. Han matades med extra mat ensam då han inte hann med när de andra åt för de åt bara upp hans bitar
Vila i frid lille Trocadero 

Nu är det alltså 6 ungar kvar varav 3 hanar och 3 honor och färgerna är 3 rost och 3 normalfärgade
# 48 Vila i frid lilla sötnos!
# 52 Vilken bra bild du har tagit på dem alla!
putt! :)
Stackars Troca 
Söta alla e 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en video som jag fimlade idag också 
Haha men vilka sötnosar! 
Både jag och ungarna tackar! 
Åh, herregu så underbart söta! 
(bara en fråga, du har väll särat på honor och hanar?
)
#66 Ja självklart har jag det. Gjorde det efter att jag hade fotat dem 
#67 Superbra. 
Nu är Cherry tingad av Anna, AnnaCDSG här på forumet 
Ungarna blev leveransklara i måndags och alla utom Cherry och Zingo söker nya hem. Jag hade tänkt ta lite nyare bilder på ungarna nu senare 
Å sikka sötingar! Vad de har vuxit, 3-4 veckors åldern är ju alltid lite extra speciell 
_
Några av rost honorna finns dom kvar?
#83 Ja det finns en hona kvar. Cherry finns kvar då Anna ångrade sig och ville ha orangina istället :)
Okej men är intresserad av cherry! har du någon bra bild på hennes huvud ?