Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 931 ggr
luddtuss
0

Smådjursklinik i Örebro?

Det verkar tyvärr som jag måste ta Boris och besöka en veterinärRynkar på näsan. De senaste dagarna har han varit trött och slö, inte ätit lika mycket som vanligt och han har en kal fläck på ryggen, stor som en ärta. Har även hört honom nysa vid några tillfällen (typ 3). Han "känns" som vanligt när man håller honom och ser pigg och frisk ut i blicken men ändå. Hellre en gång för mycket än för lite. . Undrar därför om nån kan tipsa om den bästa smådjurskliniken eller veterinären i Örebro eller tips på vad som kan vara fel och vad jag kan göra själv, om inte annat så länge.

Mycket (!!!) tacksam för hjälp!!

Hälsningar Ankie, orolig matte

FiffiLiina
0

Jag tycker att Annalysen är bäst. :)

MVH FiffiLiina

luddtuss
0

Tack FiffiLiina, då ska jag ringa till dom på måndag:) Några huskurstips någon?

Skimrande
0

Jag tycker att Paulus också har en kal fläck på ryggen :/ Men han äter och är pigg som vanligt i övrigt. Och jag misstänker att fläcken kommer från ingången till hans förra hus som nog skavde i ryggen lite när han gick in…

luddtuss
0

#3 Jag har också letat efter en sån förklaring men tyvärr inte kommit fram till nåtObestämd.

I gårkväll verkade Boris lite piggare och åt ganska mycket Barnmat Gladmen jag tar ändå tacksamt emot fler tips tackGlad.

Nilla_93
0

hmm jag brukar linda in min hamster i en varm handduk när jag sitter och myser med han då får han lite bättre värme och de brukar hjälpa lite mot alla nysningar  + lite honungsvatten

Skimrande
0

Jo förresten. Trög som jag är så insåg jag att Paulus kala fläckar på sidorna på ryggen antagligen är doftkörtlarna :) Så ville bara att du skulle kolla på den här bilden: http://hamster.ifokus.se/discussions/4d714c99b9cb46221d06027c-doftkortlarna

Det är inte Boris doftkörtel som kommit fram?

luddtuss
0

#6 Tack för att du engagerar digGlad. Neej, det är inte doftkörteln jag menar, även om jag hajjade till när jag hittade den första gången . . . .  Den kala fläcken han har sitter mer uppe på ryggen, nästan i nacken eller vad man ska säga. Jag har letat igenom hela pälsen efter ohyra men ser inget konstigt. Han kliar sig heller inte onaturligt mycket. Fläcken är oförändrad, den har varken blivit större eller mindra. Boris är däremot mycket piggareGlad.