Hamster och marsvin
Hej!
Min kompis tänkte komma över till mig och sova över ett par dagar under höstlovet. Jag har två marsvin och undar om hon kan få ta med sig sin guldhamster hit?
Han är jätte snäll och har träffat både hundar och kaniner förut utan problem…
Min kompis tar då med sig sin Bur, tänkte bara om de liksom kan träffas ute på golvet någon gång? :)
tror det går bra, bara ni håller koll
Varför ska ni låta dem träffas över huvudtaget? De kommer inte tycka att det är roligt, som en lekdejt för två hundar. De kommer inte kunna kommunicera på något sätt, varken verbalt eller fyfiskt. De kommer inte heller kunna busa runt och ha kul då de inte har den instinkten gentemot varandra. Hamstrar och marsvin är två helt olika djur, sedan är det olagligt att introducera två olika djurarter för varandra just för att man aldrig vet hur det kan gå.
De kan skada varandra riktigt ordentligt och bli väldigt uppstressade.
Självklart kan din vän ta med sin hamster till dig, det gör ju detsamma för marsvinen och hamstern. Men de bör hållas på varsitt håll.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Som Wand säger bör de inte träffas.
hon kan ta med sin hamster men inte träffas :)
Att ha hamstrar och marsvin i samma rum i egna burar är helt ok, men de ska inte träffa varandra.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Okej, tack för allas svar :D
Hamstrar ska absolut INTE träffa andra djur. Inte ens artfränder. Endast vid parning.
Har haft min guldis i sin motionsboll tillsamans med min kompis mycket sällskapliga kanin vilket gick hur bra som helst men då var det ingen direktkontakt. Dessutom ska man alltid förutsätta att det inte funkar.