Hur många hamstrar har ni ihop?
Hur många hamstrar har ni? Och hur många hamstrar har ni i varje flock/bur? :)
(Alla raser räknar jag in nu).
9(12 om man räknar med alla ungarna som flyttar i veckan) guldisar, i varsin Bur.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#1 - Ska inte robotosvkis bo två och två?
Har ett par dvärgsystrar som bor tsm ;)
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Har en herre som bor ensam just nu men ska försöka sätta ihop han med en av ungarna som jag får snart.
två systrar bor i en Bur (varav den ena är parad) :)
#3 Japp, det ska dom. Det var därför jag köpte två från början (: Tyvärr så råkade det bli hane+hona, så det vart såklart ungar(vart dock bara en unge, två dog). Mamma och ungen gick bra ett tag, sen började mamman anfalla ungen. Fick sära. Har provat att sätta ihop dom med andra hamstrar sen också, men ingen av mina tre accepterar någon annan. Därför bor dom ensamma, och dom verkar ärligt talat väldigt nöjda med det (:
//Jessie
Jag har 15 vintervita dvärghamstrar och 15 guldhamstrar. 
#5 - Okej :) Vilken ras har du?
#6 - Jaha, okej. Jag är helt ny på hamstrar det var mest därför jag frågade.
Men ja, det är klart, finns ju alltid individer som vill bo själva trots allt. :)
#7 - Det var många hamstrar du har, hehe. Hur bor dina dvärghamstrar, i stora flockar eller två och två?
Anledningen till att jag frågar är att jag vill skaffa mig några dvärghamstrar om något år, och då vill jag gärna ha en stor flock istället för många små par. Men jag tycker inte man hör så mycket om det, så är osäker på hur stora flockar hamsterfolk egentligen har.
Jag har dvärghamstrar hela bunten :) vintervita!
#10 - Det var ju knappt relevant. Frågade hur många hamstrar ni hade och hur många de bor tillsammans… ;)

Jag har fyra Campbells dvärghamstrar som bor två och två, hanar för sig och honor för sig. Sen har jag en kinesisk dvärghamster som bor ensam.
Väntar hem tre guldhamstrar och två Campbells-pojkar. Guldarna ska bo själva såklart och Campbells-pojkarna ska bo tillsammans
#11. mitt svar var helt relevant. i första frågan frågade du hur många jag hade varav jag svarade
"Har en herre som bor ensam just nu men ska försöka sätta ihop han med en av ungarna som jag får snart.
två systrar bor i en Bur (varav den ena är parad) :)"
och sedan frågade du vilken ras det var och jag svarade att det var vintervita hela bunten.
så mitt svar var högst relevant för dina frågor.
Har fyra stycken guldisar som har varsitt akvarium:)
#14 - Jaha, ok. Men du svarade inte på mitt inlägg rakt av så uppenbarligen missade jag det.
#13 Jobbig jag känner mig, men hur många hanar och hur många honor är det i varje flock då? :P Av dvärghamstrarna.
2 kinesiska hamstrar ihop (honor), 2 campbells dvärghamstrar ihop (honor), 1 campbells dvärghamster hane ensam, men får snart hem kompisar till honom om någon vecka.
15 vuxena guldhamstrar + 11 bebisar. Guldhamstrarna bor ju självklart i egena burar.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#16 Hihi, jag har 7 hanar i en Bur och 7 honor i en bur… och sedan en hane som går ensam. 
Jag har en guldhamster (som flyttade hem till mig igår!
). Har inte plats med fler, även om det skulle vara mysigt med ytterligare en. Det blir även för bökigt när jag ska hem till mina föräldrar över jul och nyår, eller bo på landet på sommaren. Då är det enklast att bara behöva ta med en Bur 
#18 - Okej. Då har du en ganska stor flock.
Är alla släkt på något sätt eller är det från olika kullar etc? ^^
#20 I han buren finns 6 hanar från min N-kull och 1 hane från en annan uppfödare, i hon buren finns 2 honor från min J-kull, 1 hona från min K-kull, 2 obesläktade honor från en annan uppfödare, 1 hona från min M-kull och 1 hona från min N-kull. Och sen Hilding som bor själv är släkt med några av dem. 
Men är inte många av dom släkt då ??
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#22 Självklart, men det tar ett tag att räkna upp. Hilding är pappa till J-kull tjejerna, n-kull tjejerna , 1 tjej från en annan uppfödare är mamma till M-kullen, 1 tjej från en annnan upfödare är mamma till N-kullen och J-kullen. en hona är mamma till min k-kull, hilding är morfar till den från k-kullen, tjejerna från m-kullen är liiiite släkt med de från n-kullen och en hane från en annan uppfödare är inte släkt med några av dem. Och så lite till, men jag orkar inte rabbla upp något mer. 
En guldishane. Har inte plats för fler stora burar (gillar att ge dem rejäla utrymmen). Hade jag bott själv hade jag haft en hona också.. och tagit kullar.