Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 710 ggr
annakarin_li
0

Vikt på hamster

Har en nyfiken fråga till er. Hur mycket skall en fullvuxen hamster väga? Jag har en matglad tjej på 1 år som nu är uppe i 190 g. Hon ser inte tjock ut, men är muskulös (antagligen av allt springande och klättrande Glad).

Charlie2006
0

Väldigt olika. Vissa kan stanna på 110 gram som min korthåriga hane har gjort, och han är i bra hull. Sedan har jag mina guldhamstrar som väger över 200 gram, där några ligger på + 220, och 230 gram. Dom är inte tjocka, utan bara stora.

Själv tycker jag om när hamstrarna är stora, så ser gärna att dom ligger över 200 gram. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

annakarin_li
0

Tack! Jag gillar också när de är lite större. När jag lyfter upp Busan så känns hon som ett litet muskelpaket Glad. Men matglad är hon och kräver färsk mat morgon och kväll. Det där med fröer kommer i andra hand…

Hamsterlycka
0

Min hane ligger på cirka 135g medans tjejerna ligger på lite över 200g :) Alla är guldhamstrar!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Evovva
0

Jag har en tjej som heter Suni och hon är snart 4 månader. Igår när jag vägde henne så var hon uppe i 198g.

Min dotters hamster är snart 1 år och hon väger bara 157.

Så det är en enorm skillnad. Sedan har jag dvärgar som ligger på 38 och43g var. Så det är väldigt skillnad på dom små livens vikt här hos oss. Tungan ute

annakarin_li
0

#3 och #4 Vad bra då kan hon få lite mer Barnmat (kyckling och couscous) som är absoluta favoriten hemma…

#4 Vilka små små pluttar  på ca 40 gGlad

nlinds
0

min offwhite tjej besökte veterinären igår hon äter normalt och allt och jag frågade om hon var smal till veterinären men hon sa "nej hon är perfekt i hullet" och hon väger bara 110 g :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi