Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1129 ggr
Swadika
0

hanar + honor i samma bur?

Jag kan ingenting om hamstrar och det är därför jag frågar här. En "kompis" till mig har köpt två hamstrar, en tjej och en kille. H*n har köpt sånna här samlarlådor ifrån ikea som hon ska göra en tvåvåningsbur av.  Mellan burarna ska det gå ett rör. (se bild längre ner) Men om de har tillgång till varandras Bur, kommer det inte bli ungar då? Jag menar tjej+kille=bebisar?

Det här är en person som egentligen inte borde ha djur, vet tidigare att hen avlivat helt friska djur för att hen inte orkade med dem. Jag vet inte, personen kanske har bättrat sig, men det känns väldigt oseriöst att ha hanar + honor i samma Bur?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kamillah]
0

Ja det blir ungar och de borde absolut inte ha tillgång till varandra.
Är det 2st guldhamstrar kommer det antagligen sluta i döden och massvis med skador på den överlevande..

[Pelisa]
0

Jo, det blir ungar om man har hane+hona.

Hoppas hen har bättrat sig nu då, och sig till hen att det blir massa ungar med hane+hona tillsammans.

Annars var Bur idén väldigt kul Glad

Roonja
0

Nej, så kan h*n ju inte göra? Om det är zoo hamstrar bör de inte paras heller. De kommer säkert få ungar om h*n inte särar på burarna. :/

Och som Kamillah sa, om det är guldhamstrar så kan de slåss till döden, det är lag på att guldhamstrar ska bo ensamma eftersom de är solitära djur.

Det är därimot lag på att dvärgar ska bo 2 och 2(förutom kineser). Men inte hane och hona om man inte ska ha ungar(zoo hamstrar ska helst inte paras heller som sagt) :(

Swadika
0

Det är zoo hamstrar, vet inte exakt vad det är för hamstrar. Men då är jag iallafall inte ute och cyklar helt. Jag reagerade väldigt mycket på det när hen skrev det på fb

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Em_I_Am]
0

Ojojoj nej så ska hon verkligen inte göra! Förmodar att det är dvärghamstrar det gäller. De kommer få massa massa bebisar. Mamman mår inte bra av att få kull efter kull. Och hur ska hon kunna sälja alla dessa ungar? Hamstrar utan stamtavlor, särskilt hybrider, är inte helt lätta att sälja.

Swadika
0

Är dvärghamstrar väldigt små? För har för mig att personens hamstrar inte är små

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Efter att ha kollat på bilder på personen fb, nej det kan inte vara dvärghamster. Hanen är väldigt stor

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roonja
0

Är det inte en hamster i röret dessutom? Den ser väldigt lång och stor ut?

Roonja
0

#7Men…. Förvånad Det är ju lag på att de ska bo ensamma. Vad håller h*n på med? :O

Swadika
0

Bilden är inte personens, utan personen har den för att visa hur hen skulle ha sin Bur :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Em_I_Am]
0

Jo nu såg jag också hamstern i röret. Ser ut att vara en guldhamster. Det är inte lagligt att ha dom tillsammans. De är solitära och ska enbart träffa varandra när honan brunstar (vilket hon gör i några timmar var 4:e dag). Inte klokt :-(

Roonja
0

#10 jahaaa. :) Men ändå. Någon måste säga till h*n. Så får man verkligen inte göra som h*n gör. :/

[Kamillah]
0

jag skulle förklarat hur det var och att hon inte kan ha dem så, SPECIELLT guldhamstrar för de kommer döda varandra. Och riktigt synd om honan som måste få kull på kull.

Lyssnar hon inte på det så hade jag anmält henne till länsstyrelsen, de måste kolla upp alla anmälningar och säg det också att det är lag på att guldhamstrar ska bo ensamma.

Swadika
0

Okej, jag får säga det, saken är väl det att jag inte riktigt känner personen, utan vi är bara kompisar på fb och har pratat några gånger via chatten. Men det konstiga är att ingen runtom reagerar eller något. Personen har laddat upp flera bilder med på hamstrarna och förklarat, men ingen reagerar

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roonja
0

#14 Vad konstigt! Men säg till den personen, om h*n sedan inte lyssnar får du anmäla personen, som Kamillah säger. :) Lycka till! :D

Swadika
0

#15 tycker jag med. Men när man anmäler någon, måste man väl ändå veta något om personen, jag vet inte ens vart personen bor, mer än vad som står på fb, och jag vet inte om det stämmer eller inte

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Slugawoo
0

Detta är min bild och vad jag vet så har jag inte gett någon tillåtelse till folk att använda den utan min tillåtelse. Om du ville låna den skulle jag uppskattat om du frågade mig först!

Roonja
0

#17 Hon tog den ju bara från personen som hade lånat den först, det är nog den personen du ska säga till. :)

Swadika
0

#17, ber om ursäkt. Jag ska inte bortförklara mig eftersom jag gjorde fel, borde tagit reda på var bilden kom ifrån, men tänkte inte alls på det. Så om någon vill ta bort bilden så blir jag väldigt glad

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Slugawoo
0

Den här gången får det vara ok men jag vill att du frågar mig nästa gång du ska använda en av mina bilder så vill jag att det ska stå att det är min bild

Swadika
0

tack, jag vill egentligen inte bortförklara mig för att jag mycket väl vet att man borde kolla källan till bilderna. Men tänkte inte på det eftersom personen som tråden handlar om hade tagit bilden så antog jag att det var ifrån någon hemsida eller något. Jag har alltså inte tagit bilden ifrån dig, utan som tredje hand. Fortfarande lika fel och så.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Slugawoo
0

vet du vem som lånade den först? Känner att det är rätt så dåligt av folk att ta ens bilder och ändra på dom utan att fråga personen som tagit bilen först. Jag tror alla kan relatera till det

Slugawoo
0

Jag kan tillägga att jag inte är arg på någon, men jag tycker att h*n som tog min bild först skulle sagt att det inte var hennes bild för hur annars ska andra veta det om de i sin tur vill låna bilder. Rätt ska ju ändå bara rätt…

Swadika
0

Ja, men personen finns inte på iFokus utan jag har bara personen på fb. Om du vill veta så kan du PM:a mig så ger jag personens namn på fb :)

Jag förstår dig helt och hållet, jag är själv fotograf (därför jag blir lite sur på mig själv att jag inte tänkte på att kolla var ifrån bilden kom) och vet hur det är när folk tar ens bilder

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lamina
0

TS: Om du vet vad personen heter och vilken stad h*n bor i så kan du söka på ratsit.se för att få fram adress. Finns det fler personer med samma namn i staden så kan man räkna ut vilken som är rätt genom åldern (om man vet på ett ungefär hur gammal personen är)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Swadika
0

Fanns bara en person i Sverige som hette det, vet nu var personen bor i allafall. Men tänkte att jag pratar med personen först :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Em_I_Am]
0

Ja att prata först är alltid bäst. Hoppas personen lyssnar på dig så hamstrarna slipper lida :-)

Jenna_Nord
0

Du kan ju länka denna tråden till h*n så h*n ser vad andra säger.

Mvh Jenna