Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2136 ggr
Susannaaa
0

Varför är han slö?

Jag köpte en hamster för lite mer än en vecka sen. Han är en väldigt pigg hamster när man har honom utanför buren (annars ligger han mest i sitt hus). Det är svårt att hålla honom still när jag exempelvis sätter honom i min säng eller golvet eller liknande. Idag har jag dock märkt att Felix är väldigt slö. Jag satt honom i sängen som jag brukar och istället för att springa iväg en bit som han brukar sprang han till mitt ben direkt och la sig där. Han äter, dricker och bajsar och kissar som han ska. Men det känns som att han inte är riktigt ok idag. Han har flera gånger bara satt sig i buren och stirrat. Precis som att han tänker.

Imorgon ska han och jag åka en tågresa på grygt 3 timmar och det känns inte jättekul att åka om han mår dåligt.

Vad kan det vara? Bör jag oroa mig?

91Marran
0

ring och disskutera med en veterinär. De kanske har några tips. verkar han rädd eller osäker på något vis? En del hamstrar som sitter och stirrar i sin Bur kan helt enkel bara vara nyfikna och kolla in läget.

Mvh
Mig

Susannaaa
0

Nej han är inte alls rädd av sig så det tror jag inte. Men jag tog upp honom nu och då sprang han omkring en del men det känns som att han ikväll är besatt av att hitta ett ställe att sova på. Han går och försöker gräva sig under mina ben när jag sitter bredvid honom och sånt… Han kanske bara är trött ikväll…

91Marran
0

testa att ta ut honom en annan tid på dygnet?

Mvh
Mig

Susannaaa
3

Han mår bra idag, han var nog bara ovanligt slö och trött igår helt enkelt. Idag är han pigg och glad igen!

91Marran
0

vad skönt att höra!

Mvh
Mig