R.I.P Tråden ♥
Tänkte skapa en R.I.P tråd, för alla oss som har en eller flera hamstrar som har gått bort. Jag tänkte att jag skulle börja, och berätta lite om min första och sista hamster.
Min hamster hette Mapilamis Eros Karamell Houdini. Mapilamis var uppfödningen, Eros var hans riktiga namn, Karamell kallade jag honom vid och Houdini blev ett smeknamn då han utförde akrobatiska och lite magiska utföranden i buren. Han klättrade nämligen upp och ner i sina yngre dar'.
Vi åkte och hämtade honom i Kumla. Jag kommer ihåg att jag fick välja mellan tre stycken. Alla såg likadana ut, tyckte jag. Uppfödaren tog upp de tre hamstrarna och la dom i en liten plastbytta. Hon tog upp två av hamstrarna och den som var kvar i byttan/lådan sträckte sig upp mot kanten. När jag såg honom visste jag att det var han jag ville ha! Så vi köpte honom och i bilen på väg hem satt han mest i hörnet på den lilla lådan jag fraktade honom i. Han var nog rädd och fundersam. Jag skulle klappa lite på honom, och då trillade det ut en ärta ur munnen på honom. Mamma började skratta och sa att han hade färdmat med sig och vi andra (Låtsaspappan, brorsan och jag) kunde inte heller hålla oss för skratt. Det gick ett år, och Karamell började bli slöare. Han orkade inte så mycket längre. Cirka ett halvår senare åkte jag och familjen på en utlandsresa och lämnade såklart Karamell hemma, för mormor skulle se till honom och katten som vi hade. Vi kom hem till Sverige, men sov i Skåne för att vila upp oss. Det var då jag fick meddelandet. Karamell var död. Jag kunde verkligen inte sluta gråta. Varför valde han att gå bort just då? Jag hann ju inte säga hejdå..
Men jag har MYCKET fantastiska minnen med den tjocka lilla krabaten. Jag byggde laburinter till honom, gosade med honom, sökte tröst hos honom när jag var ledsen. Han sprang så mycket i sitt Hjul att vi fick smörja det, för det gnisslade så. Tre gånger naffsade han mig. Aldrig var han dum på något sätt.
Han var riktigt matglad, Han dog på väg till matskålen, och jag hoppas att han inte led utan bara somnade fridfullt in.
Rest In Peace Karamell ♥
R.I.P Pärlan, död 2012 :(
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
R.I.P Smulan 2009 vinter - 2011 höst
Hon var min första hamster 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
#3 Min nuvarande hamster heter Smulan…