Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1782 ggr
[Marro98]
0

Rör

Hej!

Tänkte sätta ihop mina två SAMLA-lådor & behöver rör till det. Men jag vet inte vad jag ska ha för rör.
Vad tycker ni?
Och vart kan jag köpa dom? Länk?

Tacksam för svar! :)

[Marro98]
0

Putt ^^

[SelmaP]
0

Det finns böjbara rör i djuraffären. Lycka till!

[Marro98]
0

Dock finns det inga djuraffärer här i Strömstad.
Vet att det finns på torp i uddevalla. Så jag får se när jag åker dit nästa gång.
Tack!
Men vet du nån sida där man kan beställa?

luddtuss
0

Googla hamstertillbehör. Jag har sett rör på flera sidor men kommer inte på exakt vilka just nu. Lycka till:-)

[Marro98]
0

Okej tack! :)

[Beja_Nelly]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såna här rör har jag:) Dom går att vrida åt olika håll:)

[SelmaP]
0

Hmm, nej jag vet faktiskt inte. Annars kanske det finns någon här på iFokus som kanske inte har någon användning för sitt rör? Annars kanske det går att ha ett pringlez-rör? Haha, vet faktiskt inte :P

[Marro98]
0

Snyggt! :D
Vet du vart du köpte den? :)

Funkar ett pringelz rör? ^^

[Beja_Nelly]
0

Tack:D Dom följde med i en galler Bur jag köpte för länge sen på djurmagazinet. :)

[Marro98]
0

Okej! :)

Bruden-Mbuti
0

pringles rör funkar men inte så bra då en hamster lätt kan gnaga hål på den tjocka pappen.

kolla på ett byggvaruhus efter tex vc rör.

fråga personalen så kan de visa dej.

finns y-rör, böjda rör, raka mm.

oftast är de gråa.

de går enkelt att bygga ihop till roliga gångar.

billiga är de också då de brukar ligga runt 20-30kr/st

menar de grå rören. de finns även som raka och y

se länken

http://www.jula.se/bygg-och-farg/vattenlas-och-avlopp/?sortorder=title-asc&pagesize=10&7167-page=1

[Marro98]
0

Okej tack så mycket! :)

Frosstis
0

Tycker inte du ska ha sånna böjbara plaströr eller pringlesrör då hamstern kan gnaga sig ut och rymma. Bättre med sånna rör #6 har eller liknande. :)

[Marro98]
0

Är dom bättre än typ avloppsrör? :)

Frosstis
0

#14 Haha ingen aning, men de rören hon har är bättre än plaströr (mjuka). :) Men ta vad du tycker känns bra och så att den inte kan gnaga sig ur :P

[Marro98]
0

Okej tyvärr så finns det ingen djuraffär här. (Vad jag vet) Men min kompis sa att det fanns en hästbutik nere på stan & att dom kanske hade lite hamster grejer. Ska ta en titt på söndag. :)
Annars så får jag hitta på nätt annat :)

Frosstis
0

#16 Ja :)

Bruden-Mbuti
0

ingen av mina har lyckats bita sönder nåt vvs-rör å ändå har vissa ett löst liggandes i sina burar.

däremot har tex flerplaströren massor av bitskador.

[Marro98]
0

Så du rekomenderar vs-rör? :)

Bruden-Mbuti
0

ja det gör jag.

har en grövre modell till kaninerna och inte de heller har gnagt sönder sina rör.

[Marro98]
0

Okej tack så mycket för ditt svar! :)

Jonaflax
0

Klipp bort topp och botten på en liten pet-flaska, så har du en bit rör. Skarva ihop några stycken med t ex eltejp om du behöver längre.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Marro98]
0

Tack!

Men tror att jag ska köra på vs-rör. :)

[Marro98]
0

Gud va snygga! Det var nått i en stilen som jag hade tänkt mig :)
Får se vad jag köper för rör! Ska till stan imorgon så om jag inte hittar något bra så kommer jag att köpa därifrån.

Tack! :)

Bruden-Mbuti
0

#24 vilken bra lösning.

jag har tyckt att de stora samla tar sån enormt med plats.

tar man två samla av storleken efter den största och sätter på varandra då får de ju både roligare (en lekvåning och en bo våning) och tillräckligt stort.

riktigt smart lösning Glad

Lindadjo
0

På zoo i backen bredvid Coop i Strömstad har de hamstergrejer. Där såg jag ett rör man kunde dra ut och böja. Verkar väldigt smart. Jag bor oxå i Strömstad :-)

Lindadjo
0

Men det kanske är en sån de gnager söner lätt? Vår hamster verkar inte vilja gnaga på nånting annat än sina Gnagpinnar, och han har både hus och hängbro av trä.

[Marro98]
0

Men Zoo har ju stängt :( & det har den andra djuraffären bredvid tidningen också :((
Väldigt tråkigt, men så är det tyvärr :/

Jasså bor du också i Strömstad? :D
Kul att veta att det finns fler hamster folk mer än bara mig ^^

Lindadjo
0

Zoo vid coop är inte stängt, jag var där häromdagen bara. De har öppnat igen för några veckor sedan efter renoveringen.

[Marro98]
0

Jasså? :O
Har det öppnat! :D
Guud va roligt, då ska jag kika in där senare idag när jag ändå ska till stan ^^

Lindadjo
0

Om de har öppet på söndagar vet jag däremot inte ;)

[Marro98]
0

Okej, får hoppas på det bästa ^^
Hoppas bara att jag hittar in XD Haha

Lindadjo
0

Har du hittat några rör?

[Marro98]
0

Nej jag har inte haft tid att kolla i djuraffären eller i nån annan affär :/