Hoppas hon kommer trivas!
Idag har jag köpt ett akvarium. Jag har alltid använt dunaburar eller samla-lådor men idag hittade jag ett akvarium väligt billigt, 200 kr! Hämtade det och åkte hem och möblerade det. Det är tänkt att min nya hamster Puffin som jag ska hämta imorgon ska bo där.
Transportburen står redo och klar för henne ovanpå hennes Bur.
Jag hoppas verkligen att hon kommer trivas!
Jag har alltid trott att det ska vara så jobbigt att göra rent akvarium men sen kom jag på att det är jättelätt ju!
MVH FiffiLiina

Jättefint inrett:)
Men jag fattar inte riktigt var hamstern ska andas nånstans. Ser ju helt tätt ut.
#4 Tack!
Det är en springa vid locket där det kommer in luft sedan är det två hål (för små för hamstern att komma ur) på baksidan och även där är det en springa så där kommer det in luft :)
MVH FiffiLiina

Bara funderar på om det är tillräckligt för en hamster.
Ett akvarium är ju gjort för att det inte ska komma in massa luft till fiskar som är känsliga.
En hamster har ju massa päls och behöver mycket mer luft. Jag hade nog tagit bort det locket och gjort ett nätlock istället.
Hamstrar kan ju få svamp i fuktiga och varma miljöer.
Okej men jag har tänkt att köpa nät snart.:)
MVH FiffiLiina
Ja köp nät och gör en nätad ram eller något. Jag har precis ett sånt akvarie och vet hur unket det blir. Och då har jag haft insekter i det som ju andas betydligt mindre. Jag tog även upp ett hål i plasthuven som jag limmade myggnät över, men det blev unket och instängt ändå. Så kan bara tänka mig hur det skulle bli med en hamster i :-)
hon kommer definitivt att stormtrivas! :) förresten fick du mitt pm?
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#9 Vad bra! Jag har svarat!:)
MVH FiffiLiina