Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 596 ggr
Frosstis
4

Måste skriva av mig..

VARNING FÖR ROMAN.

Alltså.. Igår så var jag så himla trött så jag la mig för att sova en stund på sängen, klockan var 19:20. Satte väckarklockan också så jag bara skulle sova en stund, men så somnade jag och den ringde aldrig.

Jag hade ute Bella (min foderkanin) i hagen då, och jag hade inte sätta locket på Puffs Bur! Så jag sov och sov och sen vaknade jag kl 00:00 av att Puff hade rymt, och var inne i min garderob! Den är inbyggd i väggen och det är ett litet hål där under, så han hade klättrat in dit. Han har rymt dit en gång innan så jag vet att han inte kan komma någonstans där inne, eftersom det bara är utrymme under garderoben och upp på väggen. Så jag vaknade av att han höll på och gnaga på väggen jättemycket, blev jätteledsen och arg på mig själv att jag glömt sätta locket. Men jag var helt pigg för jag hade redan hunnit sova i 5 h, så jag gick upp och lockade på honom. Lockade och lockade, skrapade och lockade osv. Han slutade gnaga och var nyfiken på vad jag gjorde, men jag kunde inte se att han kom fram och tittade. Han slutade gnaga så jag la mig i sängen igen och tänkte att han kommer ut när han blir törstig (gjorde han förra gången). Sen när jag blundar, så kommer jag på att Bella är i hagen! Jag får panik och försöker se ut men det är mörkt ute, och undrar om mina föräldrar tagit in henne.

Så jag for upp och väckte mamma och sa att Bella är i hagen, så jag fick ta en ficklampa och gå ut och hämta henne. Som tur var regnade det inte men det blåste. Hon ville väl vara kvar i hagen för hon kom inte fram till gallret att hälsa/komma upp.

Men jag fick upp henne ändå, hon var torr och så. Och igår tog jag bort kartongen för att den blivit blöt och ohållbar, så hon hade inget gömställe ifall en räv skulle komma! Ååh lilla älsklingen..

Så jag pussade på henne och myste en stund i lekstugan och sedan gav jag henne pellets och sånt så hon skulle lugna ner sig (hon var väl lite förvånad att vara ute så länge och i mörkret).

Så gick jag in igen och klockan hade blivit halv ett, så la jag mig i sängen igen, men så hörde jag att Puff gjorde något. Typ "flishuch". Trodde han vände sig eller något inne i garderoben men han hade hoppat ut. Så hörde jag skrapande och trodde han fortfarande var bakom väggen men jag hade en känsla att han var bredvid sängen.

Så jag tände lampan och lockade på honom, och ja. Där kom han springandes i full fart mot mig med överfulla kindpåsar! Han hade krypin in till matlådan och samlat på sig lite gott Kyss Min älskling!

Så allting slutade gott, jag fick in Bella och ut Puff. Bara att jag inte gjort matteläxan, tvättat av sminket+borstat tänderna och fixat fram allting för skolan imorgon.. ;)

Heheh..

[SelmaP]
0

Vilket ståhej alltså! Tur att allt slutade ''lyckligt'' då Flört

Frosstis
0

#1 Haha jag vet!

Ja verkligen tur, dessutom kände jag verkligen på mig att jag skulle få ut honom. Han har ju blivit rätt gammal och social nu :)

Bruden-Mbuti
0

så kan det vara ibland.

tur det löste sej med djuren.

Flöffo
0

Naww , så sött!

Tur att det löste sig!

Något linande hände mig en gång. (hoppas det är okej att jag skriver det)

Det var ganska länge sen , innan jag fick Lilly (min andra dvärghamster).Jag skulle rasta Bonny och släppte ut henne i mitt rum, klockan var väl ungefär 13.00.Plötsligt fick jag ont i magen så jag sprang till toan.När jag kom ut hade jag glömt bort Bonny helt.Jag började göra andra grejer.Sitta vid datorn och liknande.När min mamma och mormor kom hem var klockan ungefär 18.00 (dom var ute och handlade lite kläder).Mamma och mormor går upp till övervåningen.Mamma går och byter om.Plötsligt ropar hon på mig.

Jag ser att hon håller Bonny i handen.Då berättar hon att min mormor hade sagt:

-En mus en mus!

Då sprang min mamma dit och ser hur Bonny kryper ut från sängen och ställer sig på två ben och vill upp.Mamma sträcker ner handen och hon klättrar upp.

Tänk , jag hade glömt stänga dörren till mitt rum.Hon gick igenom halva huset.Undvek trappan , dörrar och allt.Min kloka tjej. <3

Hamstrar är fantastiska och väldigt smarta djur! :'D

//Flöffo

Frosstis
1

#4 Ja, jätteskönt! Kunde sova sen ^^

Haha ja hamstrar är smarta djur! Fast det finns ju de som hoppar ner för trappor osv :P Tur att jag bor i ett envåningshus :) Fast har alltid dörren stängd ändå så :)