Kan jag ge detta till min hamster?
Kan jag ge detta till min hamster? Vill ge henne lite mjukare mat nu ett tag eftersom hon har sår runt munnen. Det är spagetti mrd köttfärssås för barn, har hört att vissa ger detta till sina hamstarar men visste inte vilken av alla burkar så jag chansade.
Det står att den innehåller vatten, pasta, nötkött, morot, tomat, lök , rotselleri, risstärkelse, oregano och vegetabilisk olja. Har hört att dom inte ska äta lök men tänkte att det kanske inte gör något eftersom det är såpass lite men jag ville fråga för säkerhetskull :)
Lök ska dem ju inte ha egentligen :/ Hur många månader är den ifrån? ^^ Man brukar säga att 6mån är max.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

Jag skulle inte ge något med lök i, det som är små mängder för oss människor är enorma mängder för något så litet som en hamster så skulle inte ta den risken.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Den är från 6 månader :)
Håller med de andra, ge inte något med lök i. 
Det finns kryddor och lök så skulle inte ge det.Jag har letat och letat efter bra barn mat själv men dom mesta inehåller lök eller salt , så det är super svårt att hitta.DENNA är den enda jag vågar ge till mina , hittar ingen annan bra i den affären jag köper i.Det jag hittar har som sagt lök,frukt eller salt i sig , och det vill jag inte ge.Har faktist tittat igenom varje burk i den affären.Bara denna går att ge.Hamstrarna får det ibland , och hunden får det som är kvar.Funkat bra hitils. 
Annars kan du alltid göra eget!
//Flöffo

#4 Tyvärr så innehåller den mesta barnmaten lök och/eller salt som inte är så nyttigt för husdjuren, finns några få som man kan ge så mitt tips om du inte vill tillaga något själv är att läsa på alla burkar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
du kan alltid göra egen :) Det är många föräldrar som gör det pga saltet och så :) Det är inte svårt och finns mängder med bra recept. Sedan kan man frysa ner den i sånna som man gör is i, och då håller de längre.
En barnmatsburk håller sig bara 3 dagar när man öppnat den :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Ja du kan göra egen :) Koka lite pasta elelr spagetti kanske, ägg, frukt, potatis eller vad du nu vill ha i. Sedan mixar man det.
Jag hade i äpple, morot och potatis när jag gjorde. Kokade i 15 min/20 min. Allting ska vara mjukt men inte för mjukt så du inte får upp det :)