Hamstrar som stannar
Tänkte jag kunde vissa några nya bilder på hamstrarna som stannar ur mina två senaste kullar, första kullen blev 5 veckor den 4/7 och andra blir 5 veckor den 7/7. :)
Först ut har vi Chesapeake, nf umb lh hane. Efter Sebastian, nf umb d.s rex lh och Guenavera, rost lh.

andra hanen som stannar är Columbus, rost umb lh. Efter Sebastian nf umb d.s rex lh och Guenavera, rost lh.

Bilderna gör inte hans färg rättvisa. Han är betydligt mörkare än nedstående bild. :)

Carolina, nf mörk lh. Efter Sulfidas Cozy Colorado, nf umb lh och Fairthorpe, caramel lh.

En choklad pralin fick faktiskt stanna här också, eller ja två men den andra fick flytta till fodervärd. State of Montana, choklad lh. Efter Sulfidas Cozy Colorado, nf umb lh och Fairthorpe, caramel lh.

Ingen kamera älskare precis, så blev en snabb fototagning med denna tjej. :)

En sobel hona fick stanna här, bärare på polywhite, Florida. efter Sulfidas Cozy Colorado, nf umb lh och Fairthorpe, caramel lh.
Denna hona påminer mycket om en annan hamster jag haft här hemma som dog i höstas, fina Be-bopz Juno.
Ser faktiskt ut som silversobel på bilderna, men om man ser henne, så har hon inte vita ringar, utan fina sobelfärgade ringar. :) Att hon är ljus är för att hon bär på vitteckning.

Tjejen vissar upp att hon har vita fläckar. :) Dock betydligt mera på magen, massa vit där. :D

Sist har vi Charlotte, nf d.s lh. Efter Sebastian, nf umb d.s rex lh och Guenavera, rost lh.

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Gud såå söta och mysiga!!! 
// Nathalie
Oj, många olika men så fina de är allihop! Ser så snälla och nyfikna ut. /Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com

Vilka sötnosar!!
Men Charlotte är ju pappa upp i dagen.
Underbara bilder! Gillar dem allihopa och tycker du gör det bra som behåller flera ur kullarna. Jag håller tummarna att du kan hålla liv i linjerna nu :')
Dom är super fina, vackra både i färg och typ. Tycker jag 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack så mycket.
Dom är helt underbara. Hade kunnat behålla flera om det var så 
, men behöver ha plats senare i höst. ;)
Jag gillar dom väldigt mycket speciellt i deras temprament. Men har två favoriter bland dessa faktiskt. Charlotte, en hona som gå med på allt, är lugnet själv, och lägger sig plat fall i handen. Har tagit efter mormor Fairthorpes och gammelmormor Ginovas temprament, eller ja hennes temprament hon har nu när hon blivit äldre :). Och Columbus, stor, lugn, nyfiken och mysig hane, som jag också kan göra vad jag vill med. Har tagit efter pappa Sebastian och mormor Fairthorpes temprament. :)
#4 Jag hoppas ju det att kunna hålla mina linjer vid liv. Men tar en dag i taget nu. Först ska dessa växa upp och sen passa in i min avel. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Det är ju det som är så himla roligt, när man ser att mkt av ett önskvärt temperament faktiskt nedärvts. Det är ju det som är lite moroten i allt, att de faktiskt brås på sina fina föräldrar ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Såååå söta allihop! 
Hela gänget är fantastiska. Jag har det mysigt här hemma med Deckard. Han är 80g förresten! Är det bra för 5 1/2 veckor? :)
Han är fortfarande blyg av mig men han går okej i mina händer. Men jag tänker gå lite sakta nu och låt honom bli vana med mina händer i hans Bur innan jag försöker hålla honom igen. Han springer iväg just nu men han kommer till mig när jag har nånting gott! Så jag vänter bara och låta honom gå sakta.
Aaah, jag vet inte om jag skriver svenska rätt just nu. Jag har huvudvärk. 
#9 Deckard var liten om man jämförde med resten av gänget. 80g tycker jag är ok. Visst kan man önska mera i vikt, men sen kan jag inte önska för mycket vad gäller storleken i denna kullen, då pappan till dom inte är så stor. Men inget säger att för att han är liten nu, inte kommer bli en stor hamster. :)
//Frida
#10 Jag undrade bara om det finns nåt normalt vikt men om det är okej, bra! Jag ska väga(?) honom en gång per vecka eftersom jag är intresserad att se hur snabbt han växer.
Han gillar INTE bananer, det var så roligt när jag försökte ge honom lite och han föll ner med avsmak. Men jag kommer försöka igen senare. Han älskar ägg, vindruvor, gurka, grönaböner, och bröd. Jag tänker göra en puré ikväll. :D
Förlåt! Jag stal din tråd!
#11 Nja det är så olika, runt 80-100 är väl det vanligaste. :) Kommer inte ihåg hur vikterna låg på mina föra kullar, har slutat att väga mina ungar, då jag tycker det blir stressigt för min del. :) Kollar istället på hur dom ser ut. :)
//Frida
Jag vägde faktiskt ungarna som är kvar här hemma idag mest för skoj skull men även intressant vad dom ligger på, och vågen stannade 116 på Columbus, 98 på chesapeake och 112 på Washington, 93 på Charlotte, 101 på Florida, 100 på Carolina och 96 på Montana. :)
//Frida
Aw ^^
_
Honorna går fortfarande ihop med mamma Hope + Guenaveras dotter Charlotte. Hope trivs riktigt bra, tycker väl det är mysigt med massa mjuka kuddar.
Har inte varit så mycket som ett pip i den buren än. Mina små änglar. 
Har dock bestämmt att Montana får flytta till ett annat hem. Hur fin och hur underbart temprament hon har, så kan jag inte spara en hamster i "fel" färg. :/ Det skär lite i hjärtat att behöva sälja henne.

Underbara Carolina. :) Vilken färg hon har. 

Pojkarna bor också fortfarande ihop, och man kan hitta dom liggandes i en hög, ser ut som en stor rund boll.
Dom pojkarna håller ihop i vått och tort. Har ett starkt band till varandra.
Dom har kommit in i sin slyngelålder nu, så avlånga i ansiktet är dom. :P

//Frida
State of Montana. Hon är så lik mormor Ginova som gick bort i veckan. Så lugn i sig själv. 

En fin och vacker Carolina. :) Älskar när nf är såhär mörk.

Söta Florida. 

Så söt med sina små fläckar. :)

//Frida
Underbara
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Florida var verkligen en enaståede bra umbad creme (Sobel) må jag säga! Riktigt mörk precis som man vill att en sobel skall se ut! Desto mörkare desto bättre!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#17 Tråkigt att höra med Gintaro.
Känns som inte många finns kvar från den kullen?.
#19 Jag vill ju ha henne ännu mörkare ju, men hon har bra färg för att vara en sobel.
vill att färgen ska vara svart, hennes färg är atomatiskt ljusare då hon är bärare av vittecknat.
//Frida