Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2212 ggr
FiffiLiina
0

Alladin x Panda

Idag vid klockan halv elva ungfär parades Mapilamis Pavlo även kallas Alladin med Queens Panda även kallad panda. Alladin skötte sig utmärkt trots att det var första gången han träffade en tjej. Han tvättade både sig och Panda flera gånger och parade sig med henne flera gånger, så jag hoppas verkligen att det tog! Detta blir min första kull så såklart var jag väldigt pirrig^^

Föräldrar är som sagt: Mapilamis Pavlo creme lh och Queens Panda silversobel kh.

Förväntade färger är: sobel, silversobel, creme, offwhite.

Båda föräldrarna är helt underbara och har sina underbara individuella personligheter.

Bra att veta är väl att föräldrarna har inte varit någon annanstans utanför huset förutom hos min kompis men hon har inga hamstrar ch har inte varit i kontakt med några hamster under denna papova-tid. Jag har inte heller träffat några andra hamstrar än mina egna under denna tid.

Ungarna säljes för 200 kr/st och kommer att ha stamtavla/vara registrerade i Svenska hamsterföreningen.

Ungarna kommer att finnas i Örebro men transport brukar inte vara något problem, vi har ju djurtransport ifokus;)

Födseln kommer att ske den 11 augusti.

Har du frågor, vill lämna en intresseanmälan på en unge eller vill veta mer om föräldrarna så är du välkommen att kontakta mig här eller via mail: jeffi_eriksson@hotmail.com

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på mamman Queens Panda:

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Bild på pappan Mapilamis Pavlo, har dock bara bilder från när han var liten men jag ska knäppa lite nya så de kommer nog upp imorgon eller på lördag:

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Åh, jag köper kanske en nyfödd sedan när dem blir leveransklara!

Sen så undrar jag, vad är föräldrarnas favoritsaker i buren och vad gillar dem att göra? Ja, det jag menar är att du kan väl beskriva dem lite så vet man ungefär hur ungarna kommer att bli? Skriv typ allt du vet :))

Kontakta mig när dem är leveransklara eller övrigt.

Selma_tjejen@hotmail.com

Kram // Selma.

FiffiLiina
0

Okej, vad kul! De båda älskar att mysa och att springa runt lös på golvet. Såklart så bevakar jag ju de hela tiden. I buren gillar Alladin mest att sitta och filosofera på sitt trähus medans Panda gillar mest att springa runt i rör och klättra;) Alladin är väl lite mer den som gillar att sitta och filosofera men när han är i handen så älskar han att sitta och mysa men även att springa runt på golvet som sagt. Panda älskar även hon att gosa och hon älskar att gå/klättra på armarna:) De båda är helt underbara tycker jag:) Jag är väldigt mån om vart de hamnar och vill att alla köpare ska veta vad det innebär att ha hamster och även ha ganska bra kunskaper om hamstrar;) Jag hör av mig när jag vet färger och kön? Någon speciell färg i vill köpa?:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Okej, det är ju liksom alltid bra med lite kort fakta innan man köper hamstern!

Iallafall så läser jag väldigt mycket om hamstrar, (väldigt mycket den senaste tiden). Jag lär mig något nytt om hamstrar varje dag! så, ja, jag ser mig själv som en kunnig person gällande hamstrar! :))

Finns det någon speciell leksak dem gillar?(så får vi hoppas ungarna också gillar den leksaken) med tanke på det du skrev om Alladin & sitt trähus. (haha, vad gulligt). och kan jag köpa trähuset av dig, om inte, var finns ett sådant att köpa? :)

Dessutom, kan du fota din bur+inredningen så får jag se hur det ser ut? Underlättar kanske sen när jag fixar Bur och sånt!

Ja, hör av dig när Panda har fått kullen, så diskuterar vi. Kön och färg tar vi sen, har inte riktigt bestämt mig!

Ska fortsätta läsa om färger och sånt. ((:

Kram // Selma.

FiffiLiina
0

Okej de låter toppen! Jag kan fixa bild på deras inredning och bilder på de imorgon. Gällande trähuset så tror jag gärna att Alladin vill ha kvar sitt. Sedan måste ju inte just den ungen du bestämmer dig för vara precis som Alladin. Så att hitta vad just sin hamster gillar är ju ett tips. Du kommer ju märka om din hamster kommer gilla att filosofera eller att klättra, du får ju testa dig fram;) Trähus kan du köpa på de flesta djuraffärer. Om du bor i närheten så kan du ju även komma och hälsa på och bestämma vilken hamster du vill ha:) Jag återkomme imorgon med bilder!:) Dessutom följer ett häfte med skötselråd och mat som hamstern är van vid när du köper den:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
1

Ja, du har rätt. Men jag är en sån person som verkligen vill det bästa för hamstern redan från första början liksom. haha, stupid me ;)

Jag kommer att testa mig fram då, haha.

Då kikar jag in imorrn och checkar bilderna då. ((:

Bra att det följer med sånt, kan vara bra att veta!

Sedan när födseln har skett så kan du gärna också skriva hur det gått med hamstrarna och så? skicka gärna bilder också.

Kram // Selma.

FiffiLiina
0

Ja,förstår det;) Jag jag glr av mig då ungarna fötts;)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

*hör

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Queens Panda:

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Queens Panda igen, dock ger inte denna bilden hennes färg rättvisa. Henens färg ser ut som den på förra bilden:

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Mapilamis Pavlo, dock är hans päls kortare än vad den brukar. Jag glömde kammen hemma när han var hos min kompis så hon fick klippa bort en tovaRynkar på näsan:

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Här kommer bilder på deras inredning. Vi har inte så mycket kartonger hemma så de har inte så himlans mycket inredning:

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Vad söta föräldrarna är! Hihi ((:

Fin Bur också!

Vi hörs. // Selma.

FiffiLiina
1

De hälsar tack;) Ja, det gör vi!:)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Såg att jag skrivit fel^^ de parades på kvällen klockan halv elva ca. inte på dagen som jag skrivit^^

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

haha, okej. Det gör inte så mycket ((:

Hur mår Alladin & Panda? (:

FiffiLiina
0

De mår jättebra!:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Kul att höra, blir Panda större i magen? ;)

FiffiLiina
0

Inte än. Det har ju bara gått tre dagar;)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Haha, ja i för sig. :p

FiffiLiina
0

Idag är det åtta dagar sedan parningen och hon har inte brunstat så jag hoppas att hon är dräktig! Hon har redan börjat bygga ett jättestort bo också och hon har börjat blivit rund på magen så som sagt så hoppas jag att hon är dräktig!:) Hon har även gått upp i vikt så jag håller tummarna superhårt nu!:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
1

22# Åh, vad kul! Det låter verkligen som om hon ska föda snart. :))

Vi får hoppas, jag håller tummar här hemma också!

FiffiLiina
1

#23 Ja, det är ju ca. En vecka kvar men ändå har hon börjat bygga bo och blivit rund! Tack för att du håller tummarna!:)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

En dag kvar!

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Kyss

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Skrattande

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Hon är så rund, och så sööt!

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
1

Åh vad jag längtar! :)

FiffiLiina
0

Sista bildenKyss

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

#29 Jag med^^

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Någon som vågar gissa hur många ungar ni tror det blir?:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

har ingen aning.. gissar på 0-16

hahaha, nejmen 9 kanske? :))

ååååh, längtar efter att få se färgerna!! <3

Slugawoo
0

hmm ja hon kommer nog få mellan 7-9 ungar, hon är lite större runt magen än vad min Ellie är iaf ^^

FiffiLiina
0

#33 jag har ingen aning och jag är inte så bra på att gissa heller^^ Jag längtar också!:)

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Slugawoo, läste att din Ellie kommer föda ungar imorrn. Grattis ;)

Kanske lämnar jag en intresseanmälan! Ladda gärna upp bilder sen också :)

FiffiLiina
0

#34 Ja jag hoppas på en lagom kull. Grattis! Hoppas allt kommer att gå bra för er!:)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

#34 Såg att vi bodde i Örebro både du och jag, lite OT men^^

MVH FiffiLiina

Slugawoo
0

#36 ja definitivt :) du kan gärna kolla min hemsida, där finns mer bilder på föräldrarna iaf ^^ http://slugawoo.wix.com/slugawoo

#37,38 ja tack detsamma. jaha vad roligt ^^

FiffiLiina
0

#39 Tack:) Ja, jätteroligt!^^

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

Nå? Hur har det gått för er? :DD

FiffiLiina
0

Inga ungar än men förhoppningsvis så hörs det pip när jag vaknat imorgon. Jag uppdaterar här när de kommit!:) Jag är så förväntansfull just nu!^^

MVH FiffiLiina

[SelmaP]
0

42# Okej, du är inte själv om att vara förväntansfull!!

Ååh vad jag längtar efter min fluff :)

FiffiLiina
0

#43 Jag förstår det! Jag hör av mig när de kommit som sagt! :)

MVH FiffiLiina

[Hamster Älskaren!]
0

Putt :))