Vilken färg tycker du är finast?
Tänkte höra med er vilken färg ni gillar bäst :) Samt favoritteckning?
Personligen tycker jag om många färger. Men jag verkar gilla vita lite extra. Riktigt kritvita :) Men samtidigt gillar jag ds och då gärna med färg så klart. Svårt att säga en färg! Fast senaste honan jag fick hem är rost och en riktig skönhet.. Så det är svårt! Jag får nog säga färgkategori ett (inte mink hehe) och offwhite/white, dom är mina favoriter :) Lägg gärna in bild på den finaste hamstern du vet :)
Oj vad svårt, finns ju massor man tycker om! Offwhite satin, bö sobel, silvermink satin, rost dominant spot, bö silvergrå, caramel satin, ja det blev ju en del, och gärna rex på det 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
mina stora favoriter är nog choklad och dove, och om man lägger på bandat på det så skulle jag nog dö ^^
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
oh ja, dove också!
Mina favoriter är alla varianter av sobel i stort sätt. Sedan är det ju rost som är sååå fint. Gärna med ds och rex på det med :)
Silvergrå är väl en av mina största favoriter! Och bö sobel också!!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Gillar dom flesta som är typ "gråaktiga" som typ lavendel, silvergrå osv :)
Älskar också dove, champange & choklad :)
Min favvo teckning är nog ds :) Men jag älskar även bandad<3
Jag älskar vekrligen hamstrar med tecken & bläs i ansiktet :')
Normalfärgat med ds, det är enkelt men jag tycker att det är såååå läckert! 
På vintervit vet jag inte, tycker om alla färger på vintervit utom sapphire. Agouti tycker jag är en sån cool färg om man tittar på alla mönster i färgen, urhäftigt (om det nu finns ett sånt ord
) tycker jag.

Tycker också att sapphire pearl är fint, men jag har fastnat lite mer för agputi tror jag. Jag gillar dem här viltfärgerna
.
Mvh Alicia.
Håller med dig! Normalfärgad ds är hur snyggt som helst!! :D
Har sån tur att jag har hittat en som snart ska flytta hem till mig! :')
På dvärgar så älskar jag att mandarin är fint! :D
Favoritfärger: Choklad, sobel, silvergrå, silversvart, mink. Favoritteckning: Dominantspot. Favorithårlag: Rex, satin.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
När det gäller guldhamster så är en utav mina absoluta favoriter
Vit satin LH. Rena rama drömguldisen!
Älskar alla färgerna på vintervit så det blir svårt att välja.
Likadant med Campbells, gillar nästan alla färger så det går verkligen inte att välja.
MVH Wilma
på vintervita ÄLSKAR jag pearl och mandarin! gillar egentligen inte agouti men min greta har en väldigt fin sådan så jag gillar hennes iaf ;).
Har inte riktigt lärt mig alla andras färger men silvergrå på guldisar gillar jag och mottlade hamstrar med :D. campbells i mottlad är riktigt fint!
På guldhamster är det en riktigt mörk normalfärgad/normalfärgad mörk, normalfärgad umborous, en väldigt mörk färgad sobel (ska nästan se svart ut) och brunörad sobel. :)
På dvärghamster är det vit satin och black mottled. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Finns många fina färger men favoriterna är choklad, svart och brunörad sobel.
När det gäller färgteckning tycker jag om dominant spot.
Det finns såå många fina färger!
Men, rost är en riktigt favorit! Riktigt rost, inte umb eller något
Sedan är rost ds väääldigt snyggt också!
Silvergrå är också snyggt, och soblar! Brunörade soblar, <3<3
min dröm är att återigen få fram en ny svart kh ba sa rex som liknar en av mina fd älsklingar .
sen finns ju några favoriter till, alla kh, gärna rex och/el satin bla lilac,black silver pearl, blå,svart,choklad,cinnamon mfl.
Rost tycker jag är fint :)
Rost DS är ännu finare, om man lägger på långhår är det superduper 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Vad roligt att så många svarat! :-D Ds är superläckert. Vad intressant att så många gillade bö sobel, hur kommer det sig?
Vad betyder DS? Är helt ny inom färger men kan säga att jag gillar Normalfärgade & Bandad Rost
DS betyder Dominant spot!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Okej
Trög-mej 

#19 Själv visste jag inte vad brunörad sobel var för färg. Det är en ny favoritfärg. Har tidigare inte tagit till mig sobel som färg. Men då jag började följa Afrikanska djurkullens bildtråd, då föll jag fullständigt!
#23 Ja, jag tycker också det är riktigt snyggt. Gillade inte sobel förut heller :)
Min favorit är en Black silver pearl i satin 
Hmm… silvermink rex satin eller mink roan rex. :) Jag gillar champange, dove, creme, cinnamon och koppar mycket också. :)
Mina favoriter är Dove, silvegrå, choklad och vit! Sedan älskar jag när dem är LH, rex elr Satin, mums
Jag ÄLSKAR teckningen skp/vit, helt ljuvlig är den! Fast bandad och ds tillhör oxå favoriterna! Haha, så svårt att välja… Gillar andra färger oxå!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Oj! Det finns så många oerhört snygga färger! Det beror ju en del på hamstern de sitter på också.
Soblar är superfina, vanlig sobel och brunörad speciellt. Sen älskar jag verkligen svartögda vita långhår med satinpäls. Som min Zinnia.
Svart, dove eller choklad sköldpadd med snygg teckning tackar jag inte nej till! Gärna bandat. Svarta korthår, rost… Nf umb är snygga, särskilt som korthår och satin.
Många ds är supersnygga och det är verkligen en favoritteckning!
Det är svårt med favoriter faktiskt. Sen finns det ju alltid en del färger man inte sett i verkligheten eller kommer att tänka på precis när man verkligen försöker komma på.
Favoritfärger: B/Y, C/Y, Gul, Svart, Dove,choklad, Creme, Mink; Koppar, Nf,sobel.
Favorit täckning: umb, skp, skp och ds
Hårlag: Rex och satin
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Om jag frågar så här då; vilken färg tycker ni minst om? Det kan bli intressant det med ;)
#30 Jag tror det är svart och b/y och dyl. Älskar lille Panter här hemma men jag själv har aldrig haft svart som favoritfärg på något djur. Alltid gillat crème varianter bäst.
Hmm, dem färgerna jag inte gillar….Ivory, tycker färgen ser ganska "smuttsig" ut.
Tycker om Silvergrå homozygot,Carmel/Creme,Choklad, Skp/vit,Bö offwhite,bö sobel,Rost med eller utan umb, och Nf umb :) Tycker om massa fler haha (A) har nog ingen "favorit" färg :) Å gärna satin :)
Den ja tycker minst om är nog svart vet inte riktigt varför :)
#30 Det jag minst tycker om i färgväg är Nf, svart, BY. Och allt bandat.
Det är himla svårt att bestämma vilken färg man ska koncentrera sig på som uppfödare. Helst av allt skulle jag ha flera färger men då blir det mååånga hamstrar hehe. Däremot har jag nog bestämt mig för korthår. Långhår är jättefint men på korthår ser man färg och teckning bäst. Däremot är ju offwhite långhår superfint, har en hemma från Minrandigalama. Men korthår är nog min grej ;) Min rosthona är dräktig så jag håller tummarna för en rost korthår. Jag ska även para henne med en ds i december/januari, rost ds lh/kh… mmmmm ;)

Min favoritfärg är nog black silver pearl, jag älskar det svartvita som blir på en bra tippad bsp! :) Och jag älskar alla teckningar, fläckigt är alltid fint! :) Särskilt när de har bläs! :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
hm… jag gillar inte när silvergråa är bandade, men jag gillar Sg och teckningen bandad men inte tsm, och sedan så vet jag inte!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Albino är nog den färg jag gillar minst om jag skall vara ärlig..
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag gillar nog normalfärgad kh minst..
satin är skitsnyggt, speciellt på svart!
Jag kommer snart få hem en skönhet! Bö sobel satin! Det kallar jag fin hamster! :-D Ska para henne med en ds också så får jag se om det blir sobel ds satin ;) Och så med en rost så kanske det blir bö sobel ds satin, det vore något! Men det är många månader fram i tiden, hehe :)
putt
Nähä, fick nyss höra att den klämdes ihjäl av sin mamma :( Åh typiskt! Så otroligt tråkigt!! :(
Guldhamstrar så är det långhårig creme och caramell jag gillar bäst.
Dvärgar vet jag inte faktiskt. Har bara haft dom jag har nu som är agouti satin. Så den färgen får väl gälla på dvärgar då.