Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 652 ggr
Nasse.Basse
0

För smal?

När jag tog upp min guldis Nasse idag tyckte jag han var så smal!!!! Och de senaste dagarna har han inte tagit sin mat från skålen och lagt i sitt bo mm. Plus att han är lite "fet" i håret runt nacken som att han inte tvättar sig där… Kan någon säga vad det är för fel! Eller vad jag kan ge så han går upp i vikt.

Med vänlig hälsning, Maria

Nasse.Basse
0

Putt

FiffiLiina
0

Köp Barnmat och testa med det. Barnmat är jättebra om du vill att din hamster ska gå upp i vikt. Det brukar gå ner hos de flesta. Tänk på att helst köpa Barnmat för barn under 6 månader då det innehåller mindre kryddor. Testa med olika saker och se om han äter och om han fortfarande inte äter och dricker så kanske du bör ringa veterinär. Hoppas att Nasse börjar äta igen!:)

MVH FiffiLiina

Nasse.Basse
0

Tack så mycket! Hur mycket ska jag ge han.. Jag har skrivit ett inlägg om Barnmat och de flesta gav 3 gånger i veckan kan jag he han varje dag då han ju är så smal eller???

FiffiLiina
0

Ca. 1 matsked 4 gånger i veckan blir bra tycker jag:)

MVH FiffiLiina

Nasse.Basse
0

Ok tack för hjälpen:) guld värd!

FiffiLiina
0

Det var så lite så! Varsågod ;) Det är bara att säga till om du undrar något mer:) Du kan ju även ge han pasta och köttfärs så han går upp lite i vikt:)

MVH FiffiLiina

Nasse.Basse
0

Ja:)