Flytningar?
Hallåj!
Köpte min första guldhamster i förrgår, 5 v. gammal.
Jag upptäckte idag att hon hade som "flytningar" vid underlivet, vilket jag hört att guldhamstrar kan ha när dom är i brunst. Men hon är ju så ung? En guldhamster blir väl inte könsmogen förens vid 8 veckors ålder?
Jag har två dvärgis hanar i samma rum som hennes Bur är i, kan det vara anledningen till dessa flytningar, att hon gått i brunst pga dem ?
Har tyvärr ingen bra kamera till hands nu så jag kan fota en bild där det syns tydligt, men färgen är benvit och det luktar surt, ungefär så som de flytningar vi människor kan ha.
Tacksam för svar :)
❤️ Älskade husdjur
Att hon brunstar är inget konstigt, de blir könsmogna när det är mellan 4-5 veckor.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Guldhamstrar blir könsmogna vid 4 veckos ålder, Ibland händer det att de blir könsmogna vid 5 veckor och ibland vid 3 och en halv veckas ålder, samma med Vintervita dvärghamstrar, campbells och kinesiska, Robbar blir könsmogna vid 3-4 veckos ålder. 
Dvärghamstrarnas könsmognad och sånt har jag koll på, men däremot så läste jag någonstans att guldhamstern blir könsmogen vid 8 veckors ålder och därav blev jag osäker :)
Tackar för svar!
❤️ Älskade husdjur
#3 Okej! :)
Vart läste du det? :O
Guldhamstrar blir könsmogna vid 4 veckor, så inga konstigheter med flytningarna :)
// Sofia