Tips på avsatser?
Idag fick jag en Bur till stackars lilla Billy som bara rymmer. Det är en gallerbur (vi får se om han fixar galler i längden) som är otroligt fin.
Dock, avsedd för fågel och därför för hög för min Billy.
Han har redan tagit sig en klättertur upp till taget och trillat ner med näsan föst i vattenskålen. Hoppsan! ;)
Jag sitter nu och tänker att det vore bäst med avsatser, som liksom bromsar fallet om han trillar ner. Men vet inte hur jag gör detta?
Finns det att köpa?
Kan man göra själv?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#1 Jag tror inte det är smart med ben eftersom det kommer ta upp för mycket av bottenplanet med ben, tänkte mer om det gick att skjuta in hyllor i gallret? En på höger och en på vänster sida i 2 olika höjder som liksom överlappar varandra lite. Det borde väl vara säkert för en lite halvgalen hamster? :)
Frågan är bara vad man kan använda. Kartong känns som för vekt, samtidigt får det inte vara för tjockt om det ska vila mellan gallrena?
kartong är på tok för mjukt och det kan han även bita sönder. jag skulle föredra plywood^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Plywood, tack! Självklart!
Perfekt också eftersom det kostar 10 kr för en skiva på Jem&Fix. ;)
för att även göra så att de inte åker ut o så så kan du spika i en eller två spikar eller skruva i skruvar på kanterna på varge sida ^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Måste bara fråga dej en sak :) Har du vattenskål? Isåfall ska du nog byta den till en vattenflska ;) Kompisens hamster dog av att råka doppa sig själv i vattenskålen :/
Klart att laxen ska ha en jolle
#8 Jag har vattenskål ja, men fyller den bara med några mm vatten.
#8 okej bara undrade :)
Klart att laxen ska ha en jolle
ta lagom stora bitar från en gammal t-shirt.
knyt fast fast i gallret på lagom höjd då blir det mjukt att landa i.
gör inget om hamster biter hål i tyget. bara att klippa nya bitar och knyta dit.
enkelt och billigt.
Tack för era tips, men jag vill hellre göra en ordentlig våning så han kan ha grejer där också. :)