Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 705 ggr
Nasse.Basse
0

Hjälp?

Jag har en fråga: Kan man lägga tidningspapper i botten av buren?? Jag har gjort en Bur och det skulle va jätte smidigt om man kunde lägga tidningspapper i botten när man ska städa. Men också för att min kompis sa att hon hade läst att vissa hamstrar tycker det är kul att riva isönder det:). Men nu kommer frågan är det bra eller dåligt? Jag har sökt på google och det kom fram att det inte var farligt för att det är bättre än förr men jag vill va på den säkra sidan. Jag kommer klart inte bara ha tidningspapper utan tänkte ha Toa-lett eller liknande över:)

Med vänlig hälsning, Maria

Flöffo
0

Man kan ha tidnings papper under ja. Flört

//Flöffo

Nasse.Basse
0

Ok så tryckfärgen är inte farlig da?! Men va bra då ska jag ha det tack!!

Twisted_T
0

Man kan ha tidningspapper i botten har det till alla mina. De gillar att riva upp det och använda det till extra bäddmaterial (de får mycket men de tycker ändå att det är kul). Trycksvärtan nu för tiden är inte farlig alls! Hade dock inte haft bara tidningspapper i buren då färgen färgar av sig och det blir ganska kladdigt. Men att ha några tidningsblad eller liknande i botten är helt ok.

Har en hamster som får för sig att kissa i spånet ibland och inte i toaletten. Då är det skönt att ha papper under också, lättare att rengöra.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Nasse.Basse
0

Tack så mycket!