"hemmagjord" bur
Hej, nu har jag tänkt skaffa mig en guldhamster och har länge velat göra en egen burdesign som jag har haft i huvudet länge. Jag tänkte köpa en Expedithylla med fyra fack och kanske ha 2-3 av facken som Bur. Genom att göra så här: för tre fack köper jag tre stycken lekman lådor, tar bort framsidan och baksidan av lådorna och monterar istället fast en ny genomskinlig plastskiva som jag köpt hos en "glasmästare"
längst upp på de nya fram och baksidorna borrar jag massor med småhål i för luften. Sedan borrar jag ett stort hål på sidorna av lekmanlådorna så de kan gå från en låda till en annan. Jag borrar ju även ett likastort hål i själva möbeln. Förstår ni hur jag tänkt?
Sen kan jag koppla ihop lådorna via tunlar eller liknande också och sätta fast vattenflaska etc. Vad tycker ni?
Ska du använda den långa 4 fackaren eller den kvadratiska?
Tycker det låter som en bra ide, det man kan göra är att strunta i att sätta in skilje väggarna i mellan de facken i buren, och sen sätta på ett hellt bakstycke och ett framstycke.
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Tänkte ha det kvadratiska så de inte tar så stor plats, då kan jag ha hamsterprylar i den fjärde lådan ^^
#2 Okej, men då måste du bara tänka på hur den ska ta sig från den ena hyllan till den andra 
Amor vincit omnia
Nej jag ångrade mig när jag fick se ditt burbygge. Jag köper en expedithylla 4*2 fack och lägger den ner. Tar bort väggarna så det är 3*1 så hamstern får vara på den långa och köper plexiglas och gör en passande låda till och nån låg hylla. Sedan i den facket som blir över ska hamstergrejer vara i och på planet nedanför kan vi ha våra skor eftersom vi inte har ett skoställ så då blir de praktiskt på flera olika sätt ^^
#4 Oj vad kul man kan inspirera, men har man samma plan, så kan man ju alltid sno ideér från varandra, och bra att man kan kombinera det så man får in mer än en smart idé i sitt bygge 
Amor vincit omnia
Ja eller hur, hoppas bara jag fick sno lite av din idé (a) :)
#6 absolut får u tjuva ideér, annars hade jag inte publicerat det, jag delar gärna med mig av tips och råd, och lika så tar jag gärna åt mig tips och råd 
Amor vincit omnia