Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1036 ggr
[Bibbo]
0

Gnager :/

Min guldhane brukar jag hitta ståendes på gllret upp och ner också gnager han och han har dunabur med bara galler  på taket och jag vet inte hur han kommer upp dit och jag vet att han ha tråkigt men jag kan inte ta ut han 24:00 för jag har skola nästa dag men jag tar ut han mycket på dagen kommer hem ganska tidigt typ klockan 15:00

WilmaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Försök skriva punkter eller kommatecken mellan varje mening (bara ett tips). Det blir lättare att läsa då. :)

Vaknar han kl 00.00 varje dag? Isåfall får du försöka väcka honom lite innan,så att han vänjer sig vid det. Du ska inte vända på dygnet utan kanske börja med att ta ut honom vid 21-22 tiden några dagar, tillslut kommer han förmodligen vakna vid den tiden av sig själv.

[Bibbo]
0

nej han vaknar kl 19:00 typ men sen klockan 24:00 är han ju fortfarande vaken då gnager han

mjuhm
0

Ett tips är att sätta in ett Hjul hos han. Det funkade för min hona. Hon gnagde nå fruktansvärt på gallret men slutade när hon fick ett Hjul. Direkt jag tar bort hjulet, sätter hon igång att gnaga, dock är jag van vid att det lever om när jag ska sova, då jag sovde med 13 gnagande hamstrar förut. Blir du störd av att hon gnager & inte hjulet funkar, kan du helt enkelt bara flytta henne till ett annat rum.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Bibbo]
0

Men min är under 5 månader och de flesta säger att Hjul ska man inyte använda föränd de är 5 månader + för annars skadar de ryggen :/

mjuhm
0

#4 Jaha, visste inte åldern på honom. Har du ganagarmöjligheter i buren? Min hane väljer hellre att gnaga på kartonger & bark än att gnaga på gallret.

[Bibbo]
0

Ja jag har pinnar en liten pinne som hänger från taket och en som ligger där nere

mjuhm
0

Prova ge kartonger. Det brukar uppskattas:) Även toalättrullar som du har sparat liite papper kvar på:)

[Bibbo]
0

Okej :D

KAGE
0

Våran hamster tycker att kompostpåsar är jätteroliga. Lägger in en "öppnad" påse i buren och låter han bädda, gnaga och pyssla med den. Och ja pinnar, kartonger, toalättrullar, hushållsrullar är alltid bra :D

/Karoline.

Nasse.Basse
0

Hej! Sen jag gav min hamster knäckebröd har han helt slutat bita på gallret! Ta en sportigare variant då de inte innehåller så mycket socker;), och knäck i lagom bitar så det har något att jobba med! Ge det lite innan du går och lägger dig! Hoppas det funkar;) Med vänlig hälsning, guldisen Nasse och hans matte Maria

Med vänlig hälsning, Maria