Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 922 ggr
berrathehamster
0

Hamsterboll

Var och köpte en hamsterboll idag till min dvärghamster. Det fanns bara en kvar i butiken och jag bara antog att det fanns en sort. Kom hem och såg på förpackningen att det fanns tre olika storlekar- jag hade tagit en gul som var medium och tydligen till för större djur.

Undrar nu om jag kan ha den här bollen för jag är rädd att luftspringorna är större än på den mindre bollen. Han kan ju köra ut en fot där om han vill. Vilket jag inte vill. Han kan ju bryta benet eller nåt. Så vad säger ni? Kan han ha den här bollen? Känns lite drygt att behöva byta då djuraffären ligger väldigt långt bort.

[SelmaP]
0

Tycker inte man ska ha hamsterboll över huvudtaget, dem kan fastna med foten, trampa fel och så krockar dem på massa saker och dem hinner inte stoppa.. inte alls kul att se :( Sen kan du ju ha det om du vill, men var noga med att ha uppsikt efter den hela tiden. Om jag var du skulle jag ha en hage! Det är mycket bättre tycker jag. :)

Lycka till :))

berrathehamster
0

Jag sitter bredvid precis hela tiden så jag har stenkoll! Men jag kan ändå inte släppa honom helt lös för då sticker han. Och jag är livrädd för att klämma han på något sätt.

Han har en hage men han rör ju inte på sig! Kryper lite i rören och så men han måste få utlopp för energin. Har ett Hjul också men jag har redan extrema sömnsvårigheter så jag klarar inte av ljudet, han ska ju ALLTID upp och springa 02.30. Bollen är alltså det bästa alternativet så jag tänkte kolla om han gillar det eller inte. Hittills verkar det så.

[SelmaP]
0

Ja.. jag känner igen mig i det du säger! Visst gnisslar hjulet när hamstern springer i det? Eller är det det du menar? Isåfall kan man smörja in matolja har jag för mig. :P

I hagen kan du själv aktivera honom också! Lägga små godisbitar här och där och kanske leda honom, sen kan du också leka agility med honom! :)

Lemonneater
0

#3 ursäkta om jag frågar, men du skriver att du inte gillar hamsterbollar alls men du köpte ju ett här på sidan för inte så länge sen? Hur tänker du då om jag får fråga? :) inget illa menat dock, bara nyfiken!

[SelmaP]
0

Jag köpte inte alls ett här ?

Lemonneater
0

#5 Nehe, okej :). Läste kanske helt fel då ^^. Förlåt! :)

[SelmaP]
0

6# Haha, du kanske tog mig som någon annan x)

Äh, misstag sker! Du ska absolut inte be om ursäkt ;))

berrathehamster
0

#3. Jag har smörjt hjulet redan men jag är extremt lättväckt så jag klarar inte ens av klappret från hans fötter. TROTS att jag sover med öronproppar! Kan inte ställa han i något annat rum heller.

Frosstis
0

Ta ut hjulet på natten ;) Du kan ha hjulet i rasthagen bara om du vill, så har jag (och många andra).

Jag ska köpa en boll snart, min förra så har min städerska slängt locket. Jag gillar bollen eftersom då får de upptäcka hela huset utan att kunna rymma (om man tejpar för öppningen då så de inte får upp locket :P)

Vad är det för Hjul du använder? Jag hade ett gallerhjul (dåligt!) men det gnisslade så mycket, så jag köpte ett plasthjul (sånt gult och blått) och det låter ingenting.

Låt inte båda dvärgarna springa samtidigt ;)

Vad är det för storlek på hjulet?

berrathehamster
0

Det är ett grönt platshjul,  är inte säker men tror det är 18cm. Man sätter fast det i gallret.

Tyckte det var så knöligt att behöva ta in och ut hjulet hela tiden men nu har jag kommit på världens smartaste idé: jag flyttade hjulet så att jag bara väldigt kan dra det åt sidan på kvällen och därmed kila fast det. Hamstern kanske blir lite frustrerad när han märker att hjulet inte rör på sig men äsch. Det får han ta.