Hej snälla hjälp mig
Hej jag vill gärna ha hjälp jag vill ha en hamster och samlar till en och firäldrar siger om du betalar säljv så får du det men när jag sa att jag samlar till en hamster så siger hon nej det kommer ej in i huset något sätt att bevisa att jag kan ha en hamster vi har en hund fast hamstern ska va högt upp va ska jag göra ska jag använda min hund som hjälp (: Tacksam för svar!!! (:
Samma här innan jag fick en hamster XD
Mamma hatar dom och pappa är för dom :d
Såhär gjorde jag,
1. Läs på Mycket och sen visa för din mamma elr pappa…
Det gjorde så att min pappa bara * jasså va det såå!?*
2. Ta hand om hunden mycket XD Bada den mata den borsta den gå ut med den :D lek med den och visa att du verkerligen gillar den elr ngt…. Ja venneh Dåligt exempel!
3.Visa söta bilder på hamstrar?.
4.Dina föräldrar hatar hamstern i början men när du tar ut den och går framm kommer dom kanshe klappa den lite min mamma ba *Du är lite söt men gå inte för nära bara…,Och så klappa hon den med ett finger ;D*
…… Det va såhär min saga ungefär gick när jag ville ha en hamster:) Men jag hadde en fördel att pappa hadde haft det när han va liten ;)
Lycka till // Michaela :)
Tack så mycket snällt av dig men jag bihöver flera tips och hur många dagar tog det???
Det kan man inte säga ju:) Allt beror på hur du gör ;)
Vad är det för ras på din hund ;D Jag har en yorkshier terrier :)
Jag har en borderterrier faktis jätte söta och roliga han heter Douglas va heter din (:
Gjord ungefär så som Michaela98! :)
Fast jag har ingen hund ^^
Jag fick hem Tindra bara för att vi skulle lämna min katt på mitt sommar jobb bara för att hon var så himla rädd för min lillebror & för att vi bodde så nära vägen.
Så sa jag att jag inte ville det för då hade jag inga djur osv.
Och så frågade jag om jag kunde ta med Tindra hem istället ^^
Mamma hade hamster som liten & hon älskar Tindra :)
Silla gillar hon inte bara för att hon är odd-eye XD
& Topas hade ju en så äcklig rumpa (Pung som det även kallas XD)
Tack ni är snäll som hjälper mig (:
Hör gärna av dig här hur det går ;D
Hon heter Wilma förresten XD
Va vem? XD
Jag lägger upp en bild på min nya hamster om jag får den jag hör av mig varje dag till er steg för steg!!!!
Kom bara ihåg att hälst köpa från uppfödare! :)
Vart bor du? :)
Vi kanske kan hitta en uppfödare som bor nära dig ^^
Jag håller tummarna för era tips dom är faktis jätte bra hoppas det fungerar på mig det fungerar för er så det kanske fungerar på mig (:
#11 Min hund ;D
#12 Jag är såå Glad att du vill ha en hamster :)
Vill du ha en dvärg eller guld hamster? :D Jag rekommenderar guld för att dom kommer i fler färger och är mer keliga för min del… ;)
I Stockholm så jag kan kanske kola blocket men ni får gärna hjälpa mig (:
Jaha XD
Haha förlåt om jag är lite dum men jag är ganska trött X'D
Håller med Michaela98 igen!
Guldar är myycket mysigare än dvärgar om du frågar mig ^^
Och det är mer att ta i :)
Lycka till nu!
#16 Finns nog en del uppfödare i stockholmstrakten, och om inte så finns jag i skåne, och kommer få min nästa kull i september/oktober någon gång, och transport till stockholm brukar aldrig va några problem =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#15 jag väljer dvärghamster dom har coolt mönster och dom har cool färg fäst guldhamsrar är söta också (:
Okej sak se om jag kan hitta någon dvärg uppfödare! :)
Vill du ha vintervita eller? :)
#18 tack Ibland på sommaren så åker vi för bi Skåne när vi bilar i iropa så vi kan åka till ett hotel i Skåne och stanna och sen kan vi komma till dig då sen köra hem (:
#19 Ska du ha dvärgar rekomenderar jag Emma, (Em_I_am här på hif) Hon har fina dvärgar =)
Amor vincit omnia
#20 jag vill ha en vanlig dvärghamster Altså den där grå aktiga färgen alltså den vanliga färgen på en dvärghamster (:
#21 Jag har dock bara Guldar, men i gulbaserade färger, däribland skp(sköldpadd) och så 
Amor vincit omnia
Min syster hadde en sådan förrut då jag hadde min dvärg :) Den va super go ;D
Håller med nakuta!
Emma har grymt fina hamstrar! :) Rekomenrerar verkligen henne!
En annan har ju tur att bo själv numera så jag åkte bara till ljungby och köpte ett par ;).
Men huvudsaken för att kunna få ett djur är ju oftast att tjata och tjata och tjata. Läs ALLT om hamstrar och bestäm dig för vilken sort som passar dig bäst. Guldhamstrar, vintervita eller någon annan art.
Visst är bebisar helt underbart söta men det finns ju en hel del äldre hamstrar på blocket, kanske vetskapen om att en äldre hamster inte lever så länge (taskigt uttryckt men..) lockar mer till att du får en hamster? Ofta säljs de med Bur och sånt med för under 500 kronor vilket gör att det hela blir lite billigare än att du skulle köpa allt nytt.
Om du vill köpa en yngre bebis tycker jag du ska berätta att du vill ha den från en uppfödare istället för djuraffär. Dels så är de mer handtama och snälla av en uppfödare och de har i stort sett samma pris som en djuraffär.
Men som sagt, tjata! och visa att du verkligen KAN och VILL ta hand om hamster :).
Lycka till!
Enligt mig så är det dumt att tjata hela tiden om att få en hamster. Föräldrar blir ofta irriterade då, och säger nej därför. Visa istället på ett lungt och moget sätt att du är redo för ansvaret som en hamster är (:
Att erbjuda sig betala en del av kostnaden, eller hela, för hamstern och liknande kan vara en bra start. Läs på ordentligt, och tala om hamstrar när dina föräldrar är med (på så sätt visar du att du faktiskt tagit reda påp fakta om dom). Söta bilder kan också vara bra (; Leta upp bra uppfödare och visa dina föräldrar
Sen kan man ju ta mer ansvar hemma. Städa rummet utan att föräldrarna behöver tjata, erbjud dig att gå ut med hunden, diska osv.
Fast igentligen kan inte jag så mycket om att tjata osv, eftersom jag är bortskämd och brukar få det jag ber om direkt xD
Rekommenderar att du köper från uppfödare och inte djuraffär föresten. Och själv tycker jag dvärgar är mysigare, dessutom är det trevligt när dom är två/fler och har sällskap från varandra. (:
//Jessie
#28 okej tack (:
Jag betalade hamstern för 200k Och sen betalar pappa allt jag behöver ;D Jag hadde redan Bur och så :D
#31 Man får inte ta bilder från google!
Mvh.
//Flöffo
#32 Förlåt jag visste inte det!!! 
#32 varför inte 
#33 Vi gör alla misstag :)
#32 man får visst ta bilder från google, bara man visar huvudkällan. och hon skrev från google med så jag tycker det godkänns:P
Ahh då fattar jag :) DÅ tycker jag det är OK :D

#35 Fast Google är inte en bildkälla…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#37 Nä visserligen inte, men på google kan det ibland vara svårt att hitta huvudkällan. men tycker det är fel iaf att säga att man inte får ta bilder från google när man faktiskt får det och inte ens säger varför :). Enklare om man ger en anledning till varför man inte får :).

#38 Hittar man inte huvudkällan så ger man katten i bilden! Jag och många vänner har bilder som kommer upp på Google som vi inte vill ha stulna!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Håller med dig!
Har också bilder som ofta dyker upp på google.
Förr tog jag bilder hejvilt eftersom att jag inte visste bättre (Kanske när jag var mellan 8-12.)
Alla bilder och texter är det copyright på, och får alltså inte kopieras (även om man säger vart man tagit den!) Bara om fotografen har gett dig tillstånd, eller om det står på hemsidan att bilderna är fria att ta, då får man ta dom. Annars räknar det faktiskt som stöld, och kan polisanmälas.
//Jessie
Hur raderar man in lägg snälla hjälp mig jag vill radera det här inlägget hela allt ihop???
#42 Du kan inte radera dom.Bara en Medarbetare kan eller någon som har insajder. (rätta mig om jag har fel)
//Flöffo
Glöm inte att dvärghamstrar ska bo med en kompis, enligt lag :)
// Sofia